Direktlänk till inlägg 19 juni 2009

Visst ja..

Av Suzana - 19 juni 2009 22:46

Kom just på att jag lovade fler bilder från vårt supertrista badrum till ett tidigare inlägg..behöver verkligen tips och råd hur jag skall få det lite roligare..behöver mer färg..har strippat badrummet på det mesta i textilväg för att ni skall se riktigt hur beigemurrigt det är där inne och fotat ifrån alla hörn.. =) hihi..


HJÄLP!! =)


 
 
Ingen bild

J.La

19 juni 2009 23:18

Måla! Om tapeten är stenhård (inte går att trycka något märke med nageln typ) och gammal så går det att måla. Är tapeten däremot mjuk och "svampig" kommer väggarna bli kladdiga om man målar. Jag har målat våtrumstapeterna + golvet i mitt badrum och det har funkat ypperligt :)

 
Sanna

Sanna

19 juni 2009 23:36

Till J.La : Tyvärr så är väggarna fortfarande mjuk där inne så måla är uteslutet då..suck.. Men tusen tack för tipset!
Kraaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

20 juni 2009 20:54

Hello! kul att vi sågs på styleroom också!!! Hinner inte riktigt med att vara där också, men lite scizo är jag nog så det fixar sig säkert, hahahaha! Ser att du har toaprojekt! Huija, minns fortfarande vårat sen i vintras! Vi tog ner tapeten och gjorde helt rent, j-kla jobb, men fint blev det när vi både målade o tapetserade sen, finns på bloggen bland inredning..men lägger väl ut det på styleroom också vart det lider! Tycker ni tar ner det där och målar..och/eller tapetserar en vägg, eller nåt!

Midsommarkramar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persil,ja

20 juni 2009 23:33

Jag antar att du vill ha tips på hur du kan fixa fint UTAN en stor renovering som inkuderar väggbyte. Jag menar det är ju lätt som en plätt att göra fint om man kan riva och sätta upp t ex en snygg mosaik. Men om man inte kan det av tids eller ekonomiskäl så skulle jag satsa på TURKOSA detaljer. Turkosa handdukar,turkos gardin turkosa ramar osv. I olika nyanser. Medelhavsblått och turkos till det där skulle trolla bort murrigheten tror jag! Sen vet jag att man faktsikt kan mosaika och kakla ovanpå våtrumstapet. Rent kosmetiskt alltså. På k-rauta har de haft en vit, blå mosaik (vitt blått blandat alltså) för en billig peng.
Good luck! Kram!

 
susanne

susanne

21 juni 2009 09:25

haloj.. hade nog satt upp pärlspont....
blandat med mosaik.. du har redan fuktspärren i våt rumsmattan...
sen grönt..rött i tyg och handukar..
sponten hade jag valt vit...
mosaik turkos eller svart,,eller röd....
tex den väggen som ska ha minst med fukt o vatten i spont...
eller annat kakel.. en vägg--- kostar inte så mycket samla på dig.. dela upp köpen av grejer till det... sedan på tid har du fått i hop alla delar bara börja ;)

http://supermamman.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards