Alla inlägg den 4 januari 2017

Av Suzana - 4 januari 2017 20:09

Någon som är nyfiken på att få ta del utav några utav mina lite mer "udda intressen"?

Om svaret är ja så kör vi på...något som jag har pysslat med i många år i olika grad är nämnligen Dumpster diving...för er som inte känner till vad det innebär så skall jag förklara...

 

 

 

Jag gillar att ta hand om andra människors fortfarande användbara "sopor"...tittar igenom öppna "soprum", grovsopor, mm och hittar ofta saker som andra människor tröttnat på och istället för att sälja vidare, skänka till välgörenhet eller liknande så slänger dom sakerna (ibland även helt nya saker!!) och jag som hatar att man spär på sopberget avskyr sånt!

Så jag tar hand om sakerna, rengör, lagar, mm...och det vi inte har användning för själv skänker jag eller säljer vidare...

 

Många rynkar säkert på näsan och tycker jag är knäpp...men det skiter jag i då jag tycker att dagens slit och släng samhälle är sjukt och försöker dra mitt strå till stacken och inte spä på sopberget mer än nödvändigt...

 

Så jag och maken tog en fyndarkväll för att fota och visa upp vad man kan hitta på bara nån timme...

 

 

En hylla och en ram som skall få nytt liv i min blivande nya atelje och galet mycket annat fint...

 

       

...det är otroligt vad folk väljer att slänga bort!

 

Så nu vet ni det...jag är en äkta containerråtta och en stolt sådan! ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards