Alla inlägg den 19 maj 2016

Av Suzana - 19 maj 2016 09:56

Jag och maken tog en sväng till Bollnäs igår, mest bara för att komma hemifrån en stund...

Blev hur som helst en snabbsväng in på Mobacken´s, där finns ju så sjukt mycket man skulle vilja köpa på sig (tur att plånboken är tunn ibland...), men kom bara ut med en planta var utav libsticka (en myrinvation i krukan tog död på min förra...suck) och ramslök (bara för att jag vill sätta en planta där jag frösått detsamma och hoppas att den vill sprida sig också...)...


Nästa anhallt blev dollar och karlsson, där jag hittade dessa...


 

...inte toppkvalitet men får duga tills vidare...


Och denna söta lilla "pennburk" som var sådär lagom charmig med sitta fula klistermärke så det pillade jag bort och pysslade till med en bit tapet...


   

...och snören från en tröja som får agera knytning så att inte locket trillar utav så lätt <3

Nu duger den att packa ner i kursväskan ;)


På vägen hem blev det även ett snabbstopp vid ica i Alfta där jag kom ut med ett par garnnystan och...


 


...träslevar för 10kr styck...


Har ni fyndat något på sistone? =)

Av Suzana - 19 maj 2016 08:14

Kom just på att jag ju inte har visat upp fler loppisfynd som utlovat, så här kommer i alla fall en del foton... =)


Bla gårdagens fynd som jag gjorde på erikshjälpen igår...


 

...som blev en del nytt till projekt "plastbantning" här hemma...hittade ostkaret inne på sportavdelningen, lite udda placering kan man tycka men men... ;)


Blev dock några "bakslag" i nyss nämnda projekt också...


 

...inte helt lätt att undvika plast i alla lägen...

Tänkte att det kanske skulle passa mitt söta bonusbarnbarn att pyssla lite pärlplattor med "farmor" nästa gång vi ses och tvålasken skall jag förvara min honungstvål i när jag far på kurs...


Tidigare fynd som fått sina "rätta ändamål" här hemma är bla dessa fina burkar jag hittade på min tripp ner till Dalsland...


 

...som nu huserar allt ifrån teblandning till sytråd... =)


 


En fin hylla jag fått till skänks rymmer ett par utav mina vackra loppisfyndade burkar samtidigt som den är ett bra ställe för kökshanddukar och dylikt...


 

...älskar min stora väggklocka som jag fick utav mina kära systrar en jul för måånga år sedan... <3


 


Jag visade ett par loppisfyndade tallrikar förra gången som redan hade några hål runt om...


 


...dessa har nu fått arbete som fågelbad/insektsvattenhål i mitt stora körsbärssnår...


 

...skall bara leta fram ett gäng spelkulor att lägga i innan jag fyller på med vatten...


 


Det var i alla fall en bråkdel utav allt som fått flytta in i mitt hem på ett eller annat sätt senaste tiden, jag får visa upp mer en annan gång... =)


Tur att mitt jätteprojekt "rensa ut" också går utmärkt, annars hade det ju svämmat över med saker här hemma... ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards