Alla inlägg den 27 februari 2016

Av Suzana - 27 februari 2016 17:15

Har varit sugen att prova på ännu ett recept ifrån glasskursen som jag och min vän Lars var på ett tag nu...sagt och gjort, körde på och slängde ihop en sats citronsorbet smet ikväll...



...som nu skall få stå och "gotta till sig" tills imorgon då jag kan tillsätta mjölken och köra den i glassmaskinen...


   


Nu är det bara att hålla tummarna att den blir lyckad! Jag återkommer med det färdiga resultatet imorgon... =) 


Och då jag ville utnyttja hela citronen och inte bara skalet så passade jag även på att koka ihop en omgång ingefära shot...


     


Grymt effektivt och nyttigt speciellt i förkylningstider, en shot om dagen rekomenderas...känns lite extra lyxigt i vackert loppisfyndat snapsglas... =)


Har ni inte testat så tycker jag att ni skall göra det.


Koka 200-300g ingefära i 1 liter vatten ca 20min.

Rör sen ner saften från 2 citroner och 1/2 dl honung.

Sila och häll på flaska.

Förvaras kallt.

Av Suzana - 27 februari 2016 14:47

Idag har vi firat en nybliven 4 åring, nämligen min söta systerdotter Stella!!


<3 STORT GRATTIS till Goaste Tjejen!! <3


 


Är hon inte bara för söt!?! =) 


 


Liten börjar bli så stor... <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards