Alla inlägg den 18 februari 2016

Av Suzana - 18 februari 2016 20:49

Blev bara tvungen att testa ett nytt vegetariskt recept som jag såg i tidningen land för en tid sedan idag...och det ångrar jag absolut inte...sjukt gott alltså...den är absolut min nya favorit rätt bland vegetariska rätter...kommer att tillaga den många fler ggr!!


MUMS!!


   


Rekommenderar alla att testa denna rätt åtminstone en gång! ;)



Och apropå att testa något nytt så hittade jag en åtminstone för mig en ny frönyhet...


 


...som jag skall testa denna odlingssäsong...


Spännande!! =) 

Av Suzana - 18 februari 2016 14:47

Som del 4 i 2015´s äventyr kommer inget annat än vår första sluggning utav vår egen honung...ren och skär lycka och vilken rikedom... <3


Jag och min vän Lars gick ju biodlingskurs förra året och hade turen att genom vår kursledare få kontakt med en "äldre dam" som inte orkade pyssla om sina bin längre och därför ville gynna någon nybörjare som skulle få ta över efter henne...

Så förutom mina två samhällen så har vi nu även två samhällen hemma hos Lars...där finns även all utrustning som vi fick med (slunga, silar, hinkar, mm, mm...)...


Snacka om att ha tur, biodling är ju inte direkt en billig hobby att starta upp.


 


     


 


En hyfsad skörd måste jag tycka med tanke på det dåliga honungsår som var ifjol. =)



 


Gjorde egna små ettiketter <3 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards