Alla inlägg den 25 januari 2016

Av Suzana - 25 januari 2016 23:10

Kreativiteten flödar här hemma trots en djävulsk värk, stress & oro i kropp & själ...ja mår lite sådär i största allmänhet kan man väl säga...

Men kreativiteten finns kvar och nya ideér poppar upp i ett...och tur är väl det, antagligen det som hindrar mig från att deppa ihop helt... <3


Får en massa inspiration och ideér som jag bara måste få testa...


En liten söt mus har bla fått bygga hus i en gammal kaffekopp...


 


...den är inte riktigt klar då jag behöver en del material från bla skogen, men söt är den så långt tycker jag nog... ;)


Lekt en del med tidningspapper och "dekorerat" ett armband och en söt liten ask...


   


...skall nu bara spraymålas och ev "bling blingas" lite...


Projekt "hur mycket man kan göra utav en ratad herrtröja" fortgår och jag har bla sytt en mössa...


 


...gick kanske lite banans med dekorationen...less is more eller? Jaja den får duga... ;)


   


En liten kattleksak utav samma tröja är också halvklar...skall bara få tummen ur och fylla den med vadd och kattmynta innan katterna får inviga den... <3


Finns en heeel del kvar utav tröjan, så vi får se vad mer jag kan göra, någon som har någon ide?

 

Av Suzana - 25 januari 2016 19:04

Mår så bra när jag går igenom min älskade trädgård som nu ligger i vacker vintervila...solen skiner, snön gnistrar och luften känns frisk och klar...


Jag studerar alla spår efter vilda djur under min korta promenad ner till hönshuset...rådjur, räv, fåglar och möss...


Hör skatornas stressade skrän och kikar upp i björken dom kretsar runt och där sitter den...


En vacker uggla...


 

(bildkälla: Google) 


Lite osäker på art, men är rätt säker på pärluggla...


(bildkälla: google) 


...men kattugglan är ju snarlik den också... ;)


Vacker var den i alla fall och jag är än en gång tacksam för att jag bor på landet om än rätt centralt i vår by <3


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards