Alla inlägg under juni 2014

Av Suzana - 10 juni 2014 20:54

Ibland kan man bara inte låta bli att unna sig något nytt..brukar ju försöka köpa det mesta begangnat för att inte spä på sopberget mer och inte gynna detta slit och släng samhälle vi lever i..men ibland så trillar man ju dit..


Kikade in på ellos reasida och kunde inte låta bli att klicka hem denna ljuvliga turkosa dröm.. <3


 


..och sen bara älskar jag tröjor så denna rosa sötnos fick också slinka med.. <3


 

Nu hoppas jag att dom skall sitta hyfsat på min oformliga kroppshydda också.. ;)

Av Suzana - 4 juni 2014 17:55

"Kan man inte besegra dom så ät dom.." var det någon klok person som sa..så varför inte tänkte jag och plockade in en bunt maskrosor..


 


..och testade att koka en sats maskrossirap..



 


..smakar inte alls så tokigt den heller.. =)

Av Suzana - 4 juni 2014 16:47

Har länge velat ha en extra förvaring i köket för alla torrvaror, burkar mm som man alltid hamstrar så fort det är bra priser..men har bara inte lyckats hitta det rätta skåpet..

Men så började jag snegla på ett utav dom gamla köksskåpen som tidigare ägare förpassat till vinden för mååånga år sedan..


Efter mycket stök och bök så lyckades jag och älsklingen släpa ner den till övervåningen och där blev det sedan stående ett bra tag då livet har varit rätt stökigt en tid nu..



..men igår kväll fick jag äntligen tummen ur...och släpade ner det till köket..sågade till enkla ben..skruvade på och..


   


..TADA..


Ett extra litet skafferi!! =)


   


Inte så vackert ännu..men bara tid finns så skall jag ge det lite färg och kärlek..


Just nu står div trädgårdspyssel och lite annat på agendan.. =) 

Av Suzana - 3 juni 2014 18:00

Kunde ju inte låta bli att leka med kameran och fånga lite ögongodis på bild i Kicki´s stuga, fanns mycket mer men det får jag fånga vid ett annat tillfälle.. <3


 

Påslakan.


 

Madrass överdrag.



Och sist men inte minst ett ljuvligt täcke.. <3 

Av Suzana - 3 juni 2014 11:00

Lyckades med att fastna på bild och syntes i lördagens lokaltidning..uscha.. =D


   

Av Suzana - 2 juni 2014 18:26

Hittade som sagt både det ena och det andra på våra skogspromenader i helgen.. <3


Bla plockade jag en massa granskott som blev till granskottssirap idag..



..smakade inte så tokigt så det kommer nog bli mer av denna vara i framtiden.. =) 


Sprängticka eller chaga som den också kallas..ligger på tork..


      


Div björkris blev till en ärtspalje..


 


..den kommer inte vinna något skönhetspris men kommer nog att fylla sin funktion och det är det viktigaste..


Fick även med mig en bunt vildhallon plant som fått bosätta sig i den nya blivande hallonrabatten.. 



 


..där kommer dom snart få sällskap utav trädgårdshallon plant som goa Kicki lovat gräva upp i sin trädgård..


<3 Mycket av livets goda behöver inte kosta en förmögenhet.. <3

Av Suzana - 2 juni 2014 16:32

Nu har det varit tyst här på bloggen ett tag..har haft fullt upp helt enkelt..


Men här kommer en liten bildbombning med foton på det jag "sysslat med" onsdag tills på lördag..


Blev en sväng med min väninna Kicki upp till Hamra där vi stod på marknad torsdag och fredag, sov, pysslade och pratade massa skit i hennes sommarstuga som ligger i trakten omkring Hamra och hade det riktigt trevligt.. =)


Hann med både det ena och det andra och det blev en hel del skogspromenader med div fynd..bla en massa fina stenmurklor (synd att dom inte klassas som matsvamp längre då dom är helt gudomlig i murkelstuvning..), mm som jag kommer visa mer utav i ett annat inlägg..


BILDBOMBNING!! ;)


                                 


Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards