Alla inlägg under april 2014

Av Suzana - 16 april 2014 19:12

Helt sjukt att skönhet faktiskt är så himla viktigt..att man skall var mindre värd om man inte "håller måttet".. =(


Igår var jag och älsklingen ner till Bollnäs för att köpa hem ett äppelträd..vi vandrade in på handelsträdgården och fram till där vi sen tidigare visste att fruktträden stod..väl där såg jag i ögonvrån några röda prislappar och nyfiken som man är så måste jag ju bara kika..


     


Det visade sig att det fanns en hel bunt olika fruktträd, prydnadsträd, mfl..fick stå åt sidan med rejält rabatterade priser på grund att dom inte var vackra nog..men himmel va sjukt tänkte jag!! Dom ger väl frukt i alla fall!!


Så naturligtvis köpte jag mitt äppelträd ur denna "utstötta" bunt..och inte bara det..även ett hett önskat plommonträd som jag hittade i samma "bunt" fick följa med hem..


 


Och nu när jag fick betala bara en liten bråkdel utav det dessa fruktträd brukar kosta så fick även råd att köpa hem en utav älsklingen högt önskad björnbärsbuske.. <3


 


 


Så vi fick alltså alla dessa fruktträd och bärbuskar som vi tänkt införskaffa i sommar för mindre pengar vad ett äppelträd kostar till ordinare pris..


<3 Sjukt men bra för vår plånbok!! <3 

Av Suzana - 15 april 2014 21:49

Nu har älsklingen assisterat mig och dragit vinnarna i min lilla utlottning..


 


..och vinnarna blev följande..


AnnaStina vart den lyckliga vinnaren av den lilla börsen..


Grattis gumman!! <3


   


Åsa.Li vann återbruksarmbandet..


Stort grattis till dig också go´tjejen!! =)


 


Och sist men inte minst vann Petra den fina tygpåsen..


Grattis till dig också gumman!! <3


   


<3 Ännu ett STORT GRATTIS till alla vinnare!! <3


Nu skall jag bara fixa adressen till Åsa-Li för dom andra har jag redan.. ;)

Av Suzana - 14 april 2014 21:00

Glöm inte att delta i min lilla utlottning..jag drar vinnarna imorgon kväll (15:e) vid kl.21..så än finns det tid att anmäla sig.. =)


Bla denna söta lilla börs i äkta återbruksanda går att vinna!!


 


Av Suzana - 14 april 2014 17:33

Ännu en lärorik kurshelg är till ända och jag har haft toppentrevligt även denna gång..jag har lärt mig massa massa och vi har sått fröer, skolat om plant, rest växthusstomme, ätit gott, pratat, skrattat och haft det urkul helt enkelt.. <3


 


En stutsmatta kan vara bra till mycket.. ;)




Även denna gång fick jag en hel del spännande med mig hem..


Bla. dessa läckra glaserade "tegelstenar" som jag hittat i Pär´s trädgård..undrar om dom inte har tillhört en gammal kakelugn eller dylikt..men i mina ögon var dom kanonfina ljusstakar.. =)


 


Och utav en utav mina goa kurskompisar fick jag två spännande "saker"..


Först ut är denna häftiga svamp som kallas scoby eller kombuscha..


   

..återstår att se om jag klarar utav att ta hand om den..men nu har den i alla fall fått ny burk och mat (grönt te och socker..)..så nu är det bara att vänta och se.. =)


Och sen fick jag med mig en massa sprängticka eller som det också kallas chaga..



 


..den skall jag testa att brygga te på.. =)


<3 SPÄNNANDE!! <3


Ser redan fram emot nästa kurshelg!

Av Suzana - 10 april 2014 21:03

Så nu reser jag bort igen..

Det är dags för ännu en skolhelg..denna helg skall jag spendera nere i Alsike trädgård, Knivsta..så imorgon hoppar jag på tåget och är åter här hemma på söndagkväll..så nu får familjen klara sig här hemma på egen hand några dagar, men det klarar nog älsklingen strålande.. ;)


 


Hittade denna bild på min lärare Pär Eklund ute på google.


<3 Trevlig helg önskar jag er alla!! <3 

Av Suzana - 9 april 2014 18:50

Idag har jag suttit nere i loppis/ateljén ex antal timmar igen och då kunde jag ju naturligtvis inte låta bli att pyssla också..


Blev en del påskpysslat..bla så har en liten fulsöt påskhare sett dagens ljus..


 


..och så har jag börjat sy ett gäng "påskpåsar" som jag skall fylla med lite smått & gott och ge i gåva till ett gäng små söta tjejer i min bekantskaps krets..hoppas att dom skall bli glada.. <3


 


Hur har er onsdag sett ut så långt? =) 

Av Suzana - 8 april 2014 16:10

Nu var det ju bra länge sedan jag hade en utlottning här inne på bloggen..så idag när jag hämtade hem mina återbruksalster från biblioteket så bestämde jag mig för att lotta ut några utav dom..


Först ut denna fina tygpåse..


 


Sen den lilla söta börsen gjord utav två jeans bakfickor..


   


..med klöver fodertyg..


 


Och sist men inte minst återbruks armbandet i guld och pärlemo..


   


 


Så om ni nu är intresserad utav att vara med i denna utlottningen..hur gör ni då?


 Jo kommentera här nere vad du helst skulle vilja vinna, gör ett inlägg om utlottningen inne på er blogg och länka hit. Låna gärna någon utav mina bilder. =)


Jag drar tre vinnare den 15 april!


Tillägg!

De som inte har någon egen blogg får tipsa en vän, och när vännen kommenterat och bloggat/tipsat så får ni en också chansen att vinna. =)

Av Suzana - 6 april 2014 20:48

Idag har det blivit en hel del bakande här hemma..började med att göra tre marängtårtor Alá budapest som vi tog med till min rara systersons Teddes 7-års kalas..


 


..dom blev uppskattat och födelsedagsgossen gav dom betyg MVG..tror att han gillade vår fantasilösa present också (presentkort på byns leksaksaffär..) trots att han som dom flesta barn hellre vill ha "riktiga" presenter..

Och väl hemma ifrån kalaset blev det en smarrig äppelkaka då jag hade äpplen som började bli lite trista och "misslyckade" ägg (där gulan gick sönder och blandade sig med vitan..inte bra när man gör maräng..) som behövdes tas om hand.. =) 


Sen blev det kolbulleafton här hemma..både mysigt och gott.. <3


 


Vardagslyx som inte kostar skjortan..


 

..och hela familjen gillar.. =)


Äldsta sonen kom över han också och vi levererade även en bulle till min goa mormor.. <3 




Hur har er söndag sett ut? =) 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards