Alla inlägg den 6 april 2014

Av Suzana - 6 april 2014 20:48

Idag har det blivit en hel del bakande här hemma..började med att göra tre marängtårtor Alá budapest som vi tog med till min rara systersons Teddes 7-års kalas..


 


..dom blev uppskattat och födelsedagsgossen gav dom betyg MVG..tror att han gillade vår fantasilösa present också (presentkort på byns leksaksaffär..) trots att han som dom flesta barn hellre vill ha "riktiga" presenter..

Och väl hemma ifrån kalaset blev det en smarrig äppelkaka då jag hade äpplen som började bli lite trista och "misslyckade" ägg (där gulan gick sönder och blandade sig med vitan..inte bra när man gör maräng..) som behövdes tas om hand.. =) 


Sen blev det kolbulleafton här hemma..både mysigt och gott.. <3


 


Vardagslyx som inte kostar skjortan..


 

..och hela familjen gillar.. =)


Äldsta sonen kom över han också och vi levererade även en bulle till min goa mormor.. <3 




Hur har er söndag sett ut? =) 

Av Suzana - 6 april 2014 14:05

Igår var jag då på klädbytardagen här på byns bibliotek..riktigt skoj och det kom en hel del människor även om det gärna hade fått komma ännu flera (..tänk att man aldrig blir nöjd.. ;) ..)..


 


Lämnade in 5 plagg och medans vi väntade på att det skulle vara dags att botanisera bland alla inlämnade plagg så fick vi gratis ekologisk go´fika, gå frågerunda och kika på dom div utställda återbruks alster som jag och några till hade lämnat in..



 


Bara älskar dessa plagg inlämnad utav Vera.. <3


     


Fanns även lite annat smått och gott som man fick med sig hem förutom dom 4 plagg jag bytte till mig..


   


..ekologiskt godis och frön "ängsblandning"..

Skoj!!  =) 


Måste bara få visa make over´n som jag gjorde av min lilla kyckling igår också..tyckte att den saknade det där lilla extra så..tada..!!


 


..så en liten äggskals hatt fick bli pricken över i.. ;)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards