Alla inlägg under mars 2014

Av Suzana - 17 mars 2014 12:30

Det går sakta men säkert framåt med planering och materialinsamling till mitt projekt "hönshusvagn"..har fått hem en bunt reglar, golvlister, takpapp, mm..


Och igår var jag hem till goa Petra och Pär..där kollade jag på den gamla hundkojan som dom använde som "hönshusvagn" förra sommaren..mätte och fick lite mer kött på benen inför mitt eget bygge..


 


..och bara jag får tillfälle att låna släpvagn eller dylikt så skall jag hämta en del material hos dom också..

Tur att man är rik på goa snälla vänner när man inte har en tjock plånbok.. <3


Nu behöver jag bara leta tag i lämpliga hjul..



..och ev lite mer virke, vinkeljärn, spik..


   


..sen kan jag köra igång!! =)

Av Suzana - 16 mars 2014 13:33

Om ni råkar vara nyfiken på att se vad vi har att erbjuda mer än loppisprylar nere i min lilla loppis/ateljé så kika in på goa Petra´s blogg..


 


Där finns denna bild på hennes virkade go´fika och mycket mer som hon fotat där inne.. =)

Av Suzana - 15 mars 2014 20:01

Två dagar har flygit förbi i rasande fart..har suttit nere i loppiset och försökt hinna med att läsa lite böcker inför nästa helg som det är dags för kurs igen..har väl gått sådär..men några sidor har jag väl i alla fall avverkat..


Och idag hann jag med en liten sväng till erikshjälpen..på jakt efter div köksverktyg då jag jobbar med att plastbanta lite mer här hemma..men hittade inget sånt idag tyvärr..


Kom förstås inte tomhänt ut ändå..


 


Nejdå..lite muddtyg, tygstuvar och några snygga knappar fick följa med hem..bötade 30kr för allt.


Hur har er helg sett ut så långt? =)

Av Suzana - 13 mars 2014 11:51

Idag får man riktiga vårkänslor..solen värmer, krokusarna tittar upp här och var i gräsmattan, ytterdörren får stå på vid gavel, vi har roat oss med att städa ur gamla Bettan lite och i brevlådan damp det ner finpost från goa A..ett sött kort med en vårhälsning och en påse frön för prydnadspumpor.. <3


<3 Tack snälla söta rara gumman! <3


Skall bli spännande att driva upp lite prydnadspumpor i år..nytt för mig! ;)


     


Usch läste på aftonbladet att vintern skall komma tillbaka till helgen med upp till 1 dm snö och 15 minus grader..usch och fy..sådana "hot" uppskattas inte..

Nu vill vi ha VÅR och inget annat.. =(

Av Suzana - 12 mars 2014 22:35

Äntligen har jag fått tummen ur och börjat pilla ner lite frön i jorden..är låångt ifrån klar men det är i alla fall en hyfsat bra början..


 


Purjo, broccoli, chili, tomat, paprika, gurka, brysselkål, pepparmynta, mm..


   


En hel del skall ju sås direkt på friland men förkultiverar även en del utav dom (dom som går..) för en förhoppningsvis tidigare skörd..


Hur går det för er? Fått alla fröer i jorden? =)

Av Suzana - 11 mars 2014 19:18

Idag har jag haft ännu en sån där dag som man helst bara hade velat sova sig igenom..trött, slut och en djävulsk värk som suger all livslust ur varje fiber i kropp och själ..


Har dock fått lite gjort på grund av min grymma envishet..men det lär väl straffa sig ännu mer imorgon är jag rädd..suck..men men.. =(


 

(bildkälla: Google)


Kapitulerar för ikväll..skall vila, ta värktabletter och krypa ner under täcket bara jag fått lilltrollet i säng.


Hoppas att er dag varit bra mycket bättre.. <3

Av Suzana - 10 mars 2014 17:39

Ops!


Så kan det gå när haspen inte är på..bara "råkade" tacka ja till liite tapetprover, mm som en go tjej skänkte bort via fb..så nu har jag en del att gå igenom kan jag ju säga.. ;) hehe..


 


Bara att köra igång och ta hand om mina favoriter innan älsklingen kommer hem och får se vad jag nu släpat in i huset..

Han lär ju få dån dimpen.. =) haha..


Resten skall få flytta vidare till andra pysslare..har redan ett par spekulanter.. ;)

Av Suzana - 9 mars 2014 22:00

Ikväll har jag roat mig med en utav mina favorit sysselsättningar..

Nämligen att leta inspiration inne på Google..jag bara älskar Google..snacka om outtömlig inspirationskälla..


Här kommer lite bilder som kanske ger er inspiration också.. ;)


     


       


       


       


       

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards