Alla inlägg den 2 mars 2014

Av Suzana - 2 mars 2014 20:33

Idag har jag varit rätt seg..ont, trött och slut..inget ovanligt alltså..men vissa dagar är ju värre än andra dagar och idag har det varit en sån dag..


Men envis som jag är så kunde jag ju inte bara sitta rakt upp och ner och inte göra någonting..så idag har jag varit här..


 


..och donat medans resten av den hemmavarande familjen hade snöbollskrig.. =)


Utav våra 8 vinbärsbuskar (på den här delen av trädgården, har 3 buskar till..) och två krusbärsbuskar har jag nu gallrat ur och beskärt 6 vinbärsbuskar och båda krusbärsbuskarna..tar hand om övriga en annan dag men idag har vait en bra början i alla fall.. =)


Näst yngsta sonen har varit hemma över sportlovet men for idag tillbaka till Borlänge..skall bli skönt när utredningen är klar och han flyttar hem igen..


 


Är enormt jobbigt att ha honom så långt borta.. <3

Av Suzana - 2 mars 2014 13:00

Nu är det så att jag skall starta en till blogg för ett projektarbete jag skall göra för min kurs "småskalig ekologisk odling" och nu måste jag komma på ett bra namn till denna blogg..


Bloggen kommer handla om mitt arbete mot att bli mer självförsörjande i en helt vanlig villaträdgård..med odlingar, "hönseriet", mm, mm..


 

(bildkälla: google)


Hittills har jag funderat på att namnge bloggen rätt och slätt "Fallrisgatan 18" som är vår hemadress, vad tycker ni?


Andra förslag? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6
7
8 9
10 11 12 13
14
15 16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards