Alla inlägg under januari 2014

Av Suzana - 6 januari 2014 11:09

Det har ju blivit en del filmtittade här under julveckorna när orken och värken satt punkt för andra aktiviteter..så nu tänker jag bomba er med lite filmtips.. ;)


Först ut är senaste Riddick filmen..


 


..och filmen Elysium..



 


Båda hyfsade sci-fi/action rullar som jag och älsklingen ger 3 utav 5 möjliga stjärnor.


Därefter såg vi filmen Grown ups 2..en galet rolig komedi..bättre än 1:an och det var nog länge sedan jag skrattat så mycket åt en film..älsklingen vill ge den 4 och jag en 5:a så då landar den väl på 4,5 utav 5 möjliga.. =)


 


Sist men minst så har vi sett filmen The colony..



 


..lite utav en besvikelse då den var ännu en film som bara lockar till att man vill se en uppföljare..en film utan tillfredsställande slut alltså..

Men 3 utav 5 är den ändå värd.. =) 

Av Suzana - 4 januari 2014 20:52

I helgen har jag haft öppet i min loppis ateelje igen efter att haft ett välbehövligt "jullov"..riktigt skoj att få träffa lite "stamkunder" och säljare igen.. <3


Lite skapande har det också blivit..

Bla hann jag knåpa ihop några lekkuber då "lagret" gapade tomt igen..


 


..och påbörjade efter symaskinsstrul ett gäng handvärmare, mm..


Har även pysslat lite här hemma..har börjat måla en skabbig gammal stringhylla bubbelgums rosa, sytt på ett gäng fåglar (som faktiskt skall få bosätta sig här hemma..), spraymålat ett par småsaker, mm..


Hur har er helg sett ut så långt då? =)


Här blir det soffhäng med älsklingen efter hockeyn..film och gott tilltugg.. <3

Av Suzana - 1 januari 2014 17:59

Äntligen har jag fått tummen ur och pysslat ihop en egen lampslinga utav en bunt utav mina små fina loppisfyndade lampskärmar.."lika" som jag sett hos så många andra bloggare och pysslare.. <3


 


Inte hundra procent nöjd..men men..den duger.. <3



Köpte en vanlig ljusslinga för inomhus bruk nu när det är halva priset på dylika..satte fast skärmarna med ståltråd och lindade den inte såå snygga gröna sladden med mattrasor..


<3 Mysbelysning <3 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards