Alla inlägg under december 2013

Av Suzana - 18 december 2013 22:50

  Åh lyckliga mig!! Idag damp paketet med min vinst som jag nyligen hade turen att vinna inne hos goa Lopplisa ner i brevlådan..jippi..se bara.. =)


Paketet innehöll inget mindre än en hel bunt utav hennes läckra tygtryck.. plus som en extra bonus följde ett utav hennes underbara julgranshängen i äkta återbruksanda också med..me like a lot!! <3


 


 



Tack än en gång snälla söta rara du!! <3 



Av Suzana - 18 december 2013 17:33

Lampan till näst yngsta sonen är nu klar och jag är mer än nöjd!!


Allt material utom färg och lim (..som jag dessutom redan hade i mina gömmor..) är köpt på loppis och därför kostade hela kalaset strax under 75kr..


Toppen!! <3


 


Hoppas nu att sonen skall bli lika nöjd med den..

Håll tummarna!!


   

Av Suzana - 17 december 2013 22:31

Idag har jag spenderat stor del av dagen i köket och bla julpysslat lite..


Förutom en massa "vanlig matlagning" har jag rullat både "snöbollar" och köttbullar till lilla julafton (..som vi alltid firar dagen före riktiga julafton..)..


 



Hittade receptet inne på ica och bara måste testa..mums!! <3



 


Hittade ett gäng kapkrusbär som sjöng på sista versen..så det blev ett mini marmeladkok samtidigt som jag gjorde syltat rödlök som min goa mamma och bonuspappa skall få i julklapp (satsar på ätbara klappar till dom som redan har "allt"..)..



 


Hade tänkt göra syltad rödlök hem också..men tyvärr lyckades jag bränna en omgång..men men får väl bli en annan gång då..går ju åt en 10-12 rödlökar till en rätt liten burk så..


Nej nu skall jag krypa upp i min soffhörna och knapra lite dipp och grönsaker innan det är dags att natta kudden..

Natti natt!! <3 

Av Suzana - 15 december 2013 20:05

Jag fortsätter att pyssla på för fulla muggar..


Har bla. spraymålat några små plåtbrickor som jag loppisfyndat..dom har jag sen kompletterat med en liten "brödduk" (också loppisfyndat) och virkat fikabröd som jag köpt utav en rar tjej som gillar att virka (har ju accepterat att jag inte orkar pyssla ihop allt själv så varför inte gynna andra pysseltokar.. ;) ..)..


En helt okey julklapp till småtjejer tycker jag nog.. =)


 


Ett par muggar har fått värmande kläder..



 


..och skall förutom sina loppisfyndade skedar få te och lite gottis "i sig" innan dom skall få bli klappar till ett par tedrickare i familjen.. ;)


Några omgångar knäck har jag även hunnit med att koka sen igår kväll..planerar att försöka hinna med att baka lussekatter imorgon och ev något annat gott (har myyycket ägg just nu som vi måste göra åt..duktiga hönor.. <3 )..


Projekt "pimpa" vardagsrummet har tagit fart igen också..känner behov av att vara kreativ just nu..önskar att jag hade någon som helst "inspiration" att plugga också..men där är det lika med noll..


Hur har er helg varit så långt? <3

Av Suzana - 14 december 2013 21:50

Senaste dagarna har jag haft fullt upp..haft extra öppet i loppis/ateeljen, julklappspysslat, fyndat, bakat och donat i massor..allt julklappspyssel kan jag ju inte visa upp här men lite glimtar kan jag bjuda på..


Har sytt en bunt halsdukar till lokalen och den längst fram skall få bli julklapp åt en söt liten dam..


 


En lampa..julklapp till näst yngsta sonen är på G..har fyndat alla delar inne på erikshjälpen idag och limmat ikväll..

Alla leksaker, lampfot, "ny" sladd och skärm kostade mindre än 75kr..till det tillkommer bara lim, färg och arbetstid då förstås..alltså inte allt för saftigt för en orginell lampa.. =)



 


Fler bilder kommer sen när allt är limmat, torkat och klart..



  


Blev ett par fynd till mig själv också..en läcker liten kruka/skål..


     


..och en superfin gammal glasburk.. <3



 


Har bakat en hel del gott och sålt nere i lokalen senaste dagarna..bla saffransbullar med vaniljfyllning..



 


..och kanelbullar.. =)



 


Just nu bubblar ännu en sats knäck på spisen och jag har lite smått nymålat som står på tork..men det får ni se mer utav en annan dag.. ;)

Av Suzana - 13 december 2013 10:25

..en riktigt fin och ljus Lucia <3


 

(bildkälla google)

Av Suzana - 7 december 2013 15:02

Har fått klart lite mer pyssel i helgen..

 

Fick lust att testa något nytt..och tada..glasstruts skallror är "född"..

 

 

 

..inte perfekta men dom får duga..

 

Plockade även hem en fågel i bur idag som skall få bli julklapp till min söta systerdotter..kommer passa toppen i hennes rosa rum.. <3

 

 

 

Har fullt upp med att försöka få ihop julklappar till alla nu..inte helt lätt när kassan är skral och fantasin & orken tryter mer och mer..

Men men jag lär väl trolla med knäna som jag gjort alla andra tidigare år.. <3

 

Igår slängde jag ihop årets första omgång knäck också..samtidigt som jag läste några sidor i min "skolbok"..

 

 

 

Skall koka mer knäck och baka lussekatter idag också..allt för att kunna glädja sonen när vi far och hälsar på honom imorgon..<3 <3

 

Önskar er alla en riktigt trevlig helg!! <3

Av Suzana - 6 december 2013 18:21

Vi fick ju bara liiite snö inatt som var.. ;)

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards