Direktlänk till inlägg 22 september 2013

Ute i god tid..

Av Suzana - 22 september 2013 21:57

Ibland kan man ju bara inte låta bli att vara ute i god tid, planera, drömma..

 

I min hjärna så har jag redan skissat upp div planer och ideér för vad jag skulle vilja åstakomma i vår trädgård till nästa odlings säsong..

 

Behöver bla.samla på mig div pallkragar för att kunna bygga ut mina odlingar..

 

 

..vill utöka den odlingsyta jag redan påbörjat och sen anlägga en mer skuggig odling också..då bla spenaten skenade iväg i år och jag tror att det beror på att odlingen helt enkelt fick för mycket sol..

 

Sen finns det en hel del med frukt/bär som jag gärna skulle vilja kunna skörda av här hemma i framtiden..

 

Högst upp på önskelistan ligger..

 

 

 

..ett till äppelträd..

 

 

 

..plommon vore gudomligt..

 

 

 

..och varför inte björnbär..

 

Mums!! <3

 

Men vi får väl se hur mycket tid och pengar tillåter..men drömma det får man göra i alla fall.. =)

 

 

 
 
Lena

Lena

22 september 2013 22:38

Härligt att planera kommande säsonger! Det är halva nöjet!!!
Ha det gott!
Kram Lena

http://lenashagtorp.blogspot.com

 
F

F

23 september 2013 16:50

Björnbär är ett måste i varje trädgård ;-)

http://friskapande.blogspot.se

 
x-handarbete-pyssel

x-handarbete-pyssel

28 september 2013 11:21

Jag tror det är väldigt bra att börja planera nästa säsong redan på hösten! Nu har man ju allt i färskt minne, hur säsongen varit, vad man skulle vilja göra annorlunda, vad man tror sig hinna med mer för något nästa år osv.
Mitt mål var ju att hålla nere gräset denna säsong och det har gått riktigt bra, tycker jag :) Bara nu på slutet som det halkade efter lite några gånger, men inte allt för mycket.
Till nästa säsong får jag väl lägga till någon syssla :)
Däremot har jag inte fixat färdigt det inne i stugan som jag hade tänkt mig, men jag tröstar mig med att året inte är slut än...!
Ville ju ha färdigt dotterns vrå, men det finns mycket småpyssel kvar där.
Nu har jag tagit tag i köket. Få se om jag kommer hela vägen där. Har i alla fall en hel del material som väntar på detta projekt. Vore skönt att få det på plats!
Trevlig helg på dig! KRAM!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.se

 
Ingen bild

Kristina

29 september 2013 21:13

Hej. Tänk bara på att om du köper taggfria björnbär så KAN revorna som kommer ha taggar på sig. Jag har 2 olika sorter o den ena sorten är för d...lig med sina taggar som återkommer på de nya skotten. Ett litet tips bara. //Kristina

Suzana

30 september 2013 08:27

Ajdå..mindre skoj.. =/ Tack för tipset!

 
Ingen bild

erik

5 oktober 2013 01:19

Finns massa äpplen här å hämta å några pallkragar.

Suzana

6 oktober 2013 22:32

Åh va snällt! =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards