Alla inlägg den 8 september 2013

Av Suzana - 8 september 2013 21:48

Dagarna rusar förbi och jag jobbar och står i för att hinna fylla på vinterförråden så mycket det bara går..

 

Så här kommer bilder ifrån dagens skörd..

 

 

 

..en hel del smått och gott ifrån trädgården har fått följa med in..hmm ja inte honungen då för den köpte jag nyslungad ifrån goa P idag..såå himla god!! <3

 

 

En kvällstur ut i skogen resultrerade i ett par liter trattisar och några gula kantareller som nu ligger rensade och klara och gottar sig i värmen ifrån min kära torkapparat.. <3

 

   

 

Och före det passade jag på att palla ett par påsar med äpplen hos min goa svägerska när vi ändå var dit på kalas idag..

 

 

 

..och med såå mycket fin frukt hemma gick det ju bara inte att låta bli att göra en smarrig äppelpaj!

 

MUMS!! <3

Av Suzana - 8 september 2013 13:32

Kanske är lite fräckt att lägga upp en önskelista i vuxen ålder..

Men va sjutton..detta är ju min blogg och vill jag tipsa dom (..läs familj och vänner..) som ev vill köpa någon födelsedagspresent till mig när jag fyller år 14 september så tycker jag nog att det är helt ok att göra det här.. ;)

 

Det är tre saker som jag VERKLIGEN önskar mig..

 

Bla. denna helt suvuräna bok..

 

 

 

..har ju lånat den från bibblan ett par ggr men känner att detta är en bok som jag verkligen vill ha hemma i mitt eget privata bibliotek också.

 

Sen så önskar jag mig en trappstege..

 

 

..skulle underlätta en HEL DEL när jag pysslar och donar här hemma. tex plockar körbären som växer på tok för högt upp..

 

Och sist men inte minst så önskar jag mig en cd-spelare..  

..saknar så att kunna lyssna på musik när jag donar i köket eller tar en sväng snabeldraken och min gamla har helt enkelt gett upp.. =/

 

Vill också tillägga att jag blir minst lika glad för sakerna om dom är köpt begagnad..om inte ÄNNU gladare!! ;)

Av Suzana - 8 september 2013 09:06

Igår laddade jag upp foton här men sen var ork och inspiration som bortblåst..så då får jag väl försöka mig på att få till ett blogginlägg idag istället då.. =)

 

I fredags fick jag ett ryck och gjorde ett storkok på äppelmos..allt för att kunna sälja ett par burkar till goa Susanne och ge bort en burk var till min syster, mormor och äldsta sonen.. <3

 

 

 

Hmm undrar om jag skall koka någon mer mos..har ju en hel del i källaren nu..men det förstås det är ju vansinnigt gott..

Skall i alla fall plocka in mer äpplen till paj och frysa in skuren frukt till framtida pajer, krämer och annat gott..

 

Mums!!

 

 

Och igår tog köplusten över och vad passar då bättre än att köpa beg..

 

Blev därför ett besök in på erikshjälpen..

 

Extra Skoj att fara dit när det inte blir såå ofta nu för tiden..

 

Hittade lite smått och gott..

 

 

 

Bla. ett gulligt barntyg till div pysselprojekt, ett par små plåtfat som skall spraymålas rosa och kompletteras med brödduk ( =dom virkade små dukarna..) och virkade kakor och bli julklappar till två söta småtjejer..

 

 

..en läcker Hello Kitty regnkappa som jag skall sätta saxen i och bla sy sadelskydd till min nya cykel, guldgarn till något framtida projekt och sist men inte minst tre pez gubbar till min och lillgossens samling..

 

 

 

Hinkade upp vatten ur vår brunn igår till växthus bevattningstunnan och hittade både en liten söt vattensalamander och en rar groda där i..

 

 

 

..ett tecken på att vattnet är friskt eller?? =)

 

Sen är mina virkade rutor till den kollektiva filten som skall auktioneras bort till förmån för nästa musikhjälpen redo för att postas också..

 

 

 

..tycker nog att rutorna blev rätt fina så nu kör jag nog vidare och gör några fler till en blivande babyfilt.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards