Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Suzana - 8 augusti 2013 20:26

Ja då var det då dags..

 

Imorgon slår vi upp dörrarna till den nya lokalen som än så länge får heta Källaren..

 

 

 

Långt ifrån klart men det får duga för denna helg i alla fall.. =)

 

 

 

Min goa väninna P öppnar åt mig imorgon då jag själv måste fara till Hudiksvall för en magnetröntgen utav min hjärna..

 

Älsklingen skämtar och säger..vi kan ju knacka på din skalle och se om det ekar..då är det ju tomt och ingen fara på taket..

 

Men kanske bäst att röntga istället och få klart besked om att allt förhoppningsvis står rätt till där inne.. <3

Av Suzana - 8 augusti 2013 10:51

I vanlig ordning så är det full rulle i mitt liv..

 

Igår passerade ett riktigt oväder här över..halv orkanstyrka med regn, hagel och kraftig vind..

 

Ett utav våra stora träd i trädgården gick itu så igår kväll "roade" jag mig med att plocka och frysa in en massa rönnbär..perfekt som "hönsgodis" i vinter..

 

 

 

..trist med trädet men nu behövde jag i alla fall inte klättra för att få tag i bären och det blir lite ved till framtida eldningar i grilltunnan..

Inget ont som inte har något gott i sig heter det ju.. ;)

 

Kalaset fick vi dock flytta in ifrån den dyblöta altanen..tack och lov hade vi inte burit ut något kalasgott ännu så det var bara porslin, mm som fick sig en rejäl störtskur..

 

 

 

Mums med smörgåstårta!! <3

 

Har även påbörjat projekt kojbygge med lilltrollet i äkta återbruksanda..

 

 

 

..grunden är en sj-pall som vår snöslunga kom på i höstas och sen blir det en massa spillvirke från olika givmilda släktingar och vänner.. <3

 

Fotobevis på det färdiga bygget kommer i framtiden.. =)

 

Och då jag tydligen känner mig sysslolös så kunde jag ju bara inte låta bli att ta mig an ett "välgörenhets" projekt heller..

Det heter Björnkramar och vad det går ut på kan du läsa på denna länk..

 

 

 

..kanske det finns fler pysselnördar än jag som vill hjälpa till.. ;)

 

Nej nu måste jag förbereda inför ett "sista ryck" i nya lokalen inför öppning imorgon..mycket kvar att plocka och dona men huvudsaken är att det viktigaste är på plats..

 

Allt sker i lagom takt nu och jag mår bättre..stressa långsamt är bäst.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards