Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Suzana - 10 juni 2013 17:11

Idag har vi haft finfrämmande utav min goa systeryster och hennes lilla yrväder..resultrerade i en massa lek och bus innan gossarna fick ta en liten pause med picknick i det gröna..

 

 

 

Själv hoppade jag fikat och roade mig med att hänga upp en ny mattrase "krona" i en utav våra syrener..den förra hade många år på nacken och hade absolut sett sina bättre dagar så jag pysslade ihop denna nya framför tv:n igår kväll..

 

Vajar så fint i vinden.. <3

 

 

 

Sen fick jag ett ryck och började plocka en massa ogräs..

 

Nässlor på tork till hönorna..lite grönt för dom att picka i sig i vinter..

 

 

 

..och sen satte jag en sats med naturlig växtnäring..bara låta det hela jäsa en vecka med omrörning lite då och då så är det klart för användning sen..

 

 

 

..luktar pecka men är nyttigt för allt grönt så man får väl vattna med klädnypa om näsan.. ;)

 

Nu skall jag googla lite på vad mer man kan samla in och torka till hönsen..skoj när man kan ta till vara på vad moder jord har att erbjuda och inte behöver slänga ut en massa pengar på allt här i livet..

Sånt gillas Mycket!! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards