Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Suzana - 6 juni 2013 22:11

I vanlig ordning på torsdagar så bakar jag..denna gång både till södran och svärmor..


Till södran har jag bara orkat slänga ihop en sats med kärleksmums och till svärmor som ville ha hjälp med att baka glutenfritt till sitt 80-års kalas i helgen har jag gjort chokladrutor med hasselnöts kross..

 

 

(bildkälla: google)

 

Dom blev supergoda och receptet hittade jag HÄR.. =)

 

Skall baka något mer imorgon till henne och ev så bakar jag något mer att ta med till södran också..är ju lite slutkörd efter dagens bravader..

Vi har bla.

Hämtat ett släpvagnslass med sand (som vi lagt på "gångarna" mellan odlingslådorna..), ett gäng björkar (som jag pyntat brokvisten och altanen med till studentfesten nästa vecka..och ett par sittpinnar till hönshuset räckte det till också..), stenar (att lägga nere vid hönshuset..) och några plywoodskivor (som vi fått till skänks till hönshusbygget..)..

Klippt övre gräsmattan..rensat ännu en rabatt..planterat några halva priset pelargoner som vi fyndat på konsum..

Grillat..pysslat och donat..mm..mm..

 

Nu blir det soffhäng resten av kvällen..trött trött och ont f-n nu..

 

Vad har ni gjort en dag som denna då? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24 25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards