Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Suzana - 16 maj 2013 21:22

Idag när jag var till södran och vattnade mina gurkplantor träffade jag på ett gäng "kommunfolk" där som inspekterade rummen i byggnaden..

Suck.."hotet" för att vi måste lämna södran finns alltid och nu kom klumpen i magen igen..dom skulle fundera på vad dom skall göra med fastigheten och vi som hyr där skulle få höra när och om dom kommer fram till något mer lönsammare än att hyra ut åt oss hantverkare..

 

När den dagen kommer vet jag inte vad jag skall göra..byn kryllar ju inte direkt över utav billiga bra lokaler..i värsta fall får jag väl lägga ner helt..

 

Gråten sitter i halsgropen bara jag tänker på det..snyft..

 

 

Av Suzana - 16 maj 2013 12:45

Idag har jag äntligen fått tummen ur och har planterat om en bunt kryddväxter som för länge sedan växt ur sina gamla "bon"..hoppas att dom skall trivas och växa på sig ordentligt nu bara..

 

Här har vi oregano, persilja och citronmeliss..

 

 

 

..planerar att ta fram min gamla "odlingshylla" och ställa på altan och sen fylla upp med alla mina kryddväxter, pelargoner, mm..kan bli riktigt bra tror jag..

 

Har rensat, bränt och vattnat med ättiks/salt vatten i växthuset så nu kanske jag har fått pli på de värsta ogräset där inför årets odlingssäsong..har även matat svartmyrorna där med fun light..

 

Håll tummarna för att detta skall hjälpa..vill helst inte ta till några värsting kemikalier.. =(

 

Nytt glas skall i taket sen är det bara att tuta och köra..in med paprika, gurka och tomat.. <3

 

Har även roat mig med att göra lite "vattenkannor" utav gamla saftdunkar jag samlat på mig..tänkte så man kan ha vatten stående vid varje odling utan att behöva lägga ut en mindre förmögenhet på vattenkannor..

 

 

 

Borrar bara hål i locket..

 

 

 

..återbruk när det är som bäst.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards