Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Flyttstäd, bad och bak..

Av Suzana - 30 januari 2013 20:12

Idag har vi då äntligen städat det sista i lägenheten och lämnat in nycklarna..såå himla skönt att det är gjort nu så att man kan lägga energi på annat.. <3

 

Som tex att gå på badhuset med lilltrollet som jag gjort idag..passade på att gå dit till öppning redan kl.13 så vi fick hela barnpoolen för oss själv i nästan en timme och efter första halvtimmen så försvann dom tre damerna som motionsimmat i stora poolen också så då fick lilltrollet prova att öva simtag och busa lite även där..

En mycket nöjd gosse efter lite dyrbar egentid med mamma..bad, fruktstund i bastun och lite fika innan vi vandrade hemåt.. =)

 

Väl hemma efter badhus så har jag mest förberett inför söndagens kalas då älsklingen firar sin 45års dag..

Bakat bla. ett gäng äppelrulltårtor..

 

 

 

..en äppel/päron sockerkaka och chokladbollar..

Imorgon blir det ännu mera baka..skall ju även ha med lite fikabröd upp till södran på fredag i vanlig ordning så det gäller att ligga i..får bli en dubbelsats vaniljbullar och kokostosca i alla fall..

En del får följa med till södran och resten får bli kvar till kalaset.. <3

 

Pust!

Mycket nu..

 

Allt bra med er andra? =)

 
 
Malin

Malin

30 januari 2013 20:36

Åh, vad mumsigt.
Rulltårta. :)

http://salladsdagar.bloggplatsen.se

 
Lena

Lena

31 januari 2013 05:57

Vad duktig du är. Sköönt att du är klar med flytten.
Själv ska jag försöka ta mej igenom dagens jobb med ett litet ryggskott...ha en bra dag.

http://lenahaga.blogg.se

 
Milla

Milla

31 januari 2013 08:16

Härligt, hoppas det blir bra i huset nu! Snart är det ju vår dessutom. Jisses vad du bakar! Jg har bullar kvar i frysen sen evigheter och brukar äta saffransbullar i maj... Haha! Kram Milla

http://Millaflower.blogspot.com

 
Ingen bild

Metronyx

31 januari 2013 10:24

Vad härligt att flytten är klar nu : ) Precis, nu kan du lägga din dyrbara energi på annat! Just det, johan börjar bli stor nu ; P Det kan behövas lite kalas nu. Lite festlighet. Ljuset börjar komma tillbaka har jag sett. Så frågan är om man borde börja tänka trädgård nu. Planera. Fast det är ju inte min starka sida nu. Men "there 's always the sun".

Suzana

31 januari 2013 18:43

Mmm det är bara sååå himla skönt att det är överstökat..vi fick MVG+ på flyttstädningen idag under besiktningen också..känns också skönt! =)
Ja nu ser jag fram emot att stöka vidare här i huset, med min egen hälsa, södran, mm, mm..
Fick hem en bunt fröer som jag beställt för nån vecka sedan..lite spännande sorter som jordmandel, gulbeta, björnbär, mm..slank bla med..får se hur resultatet blir sen.. ;)

Hoppas du piggnar på snart gumman

 
Ingen bild

Marina

31 januari 2013 16:08

Ja,de där rulltårtorna ser verkligen härligt goda ut!!
Och skönt att allt är klart med flytten !

Suzana

31 januari 2013 18:38

Mmm och dom är syndigt goda skall du veta..blev "bara" en sats kokostosca och en äppelrulltårta till södran imorgon..orkade inget kalasfika idag då jag är mindre pigg.. =/
Absolut! Nu ser jag fram emot att pyssla vidare med hus, mig själv, södran, mm.. =)

Saknar dig gumman! Hoppas allt är bra med dig

 
Pysselfarmor

Pysselfarmor

31 januari 2013 19:14

Här har jag inte alls hängt med, men jag förstår att ni flyttat tillbaka till huset. Hoppas det känns bra.

http://pysselfarmor.bloggplatsen.se/2012/12/29/921

 
Daniel

Daniel

1 april 2013 12:44

Mycket som man ska gå igenom vid en flyttstädning :)

http://hemhjalpen.nu/hemtjanster/stadtjanster/flyt

Suzana

1 april 2013 14:49

Ja absolut! Skönt att ha det gjort. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards