Alla inlägg den 19 januari 2013

Av Suzana - 19 januari 2013 21:25

I helgen har jag i vanlig ordning suttit på södran och pysslat..och då jag har fått erbjudande om att hålla i en barnpysseltimme så har jag spånat lite ideer och kommit fram till att återbruks tittskåp borde vara ett passande pyssel för ett gäng ungar i 8 till 12års åldern.. =)


Så sagt och gjort..jag köpte en påse med div små figurer för en guldtia inne på loppis och lät fantasin flöda..

 

Först ut en rengjord risifrutti burk som fick husera en liten rosa varg/räv i sagoskog..

 

 

 

 

 

..lite pillrigt att få till minisvamparna utav pärlor..men med lite envishet så..

 

Sen fick det bli en liten "prinsessan på ärten" inspirerad skapelse..

 

 

 

..kom på sen att hon kanske skulle ha fått en krona också, men men..

 

Sist men inte minst så fick det bli en liten spökkyrkogård..

 

 

 

..den är inte riktigt klar ännu..men det får bli nästa helg..under veckorna så är det ju bara flytt och flyttstädning som gäller annars..

 

Men vad tror ni..kan detta vara något att inspirera barnen att göra egna varianter av..?? =)

 

Hann även med att sy klart ett par snuttetrasor..

 

 

 

I övrigt var försäljningen riktigt usel i helgen..men jag fick ju i alla fall en hel del gjort så det är ju i alla fall positivt.. =)

 

Med positivt tänkande kommer man långt.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards