Alla inlägg den 24 september 2012

Av Suzana - 24 september 2012 10:44

Otroligt men sant..

 

För en tid sedan fick en vännina till mig en massa mjölk som hade "gått ut" 12 september..men som vi alla vet håller ett tag till efter sista dags datummärkningen..och då hon fick så pass mycket så var hon gullig att skänka vidare 6 liter till mig..

 

Och idag gjorde vi åt den sista litern..12 dagar efter utgånget datum och den smakade som vanligt..

Får mig att tänka på hur många litrar utav fullt "frisk" mjölk (..ja och annan mat också förstås..) som åker rätt ner i slasken/sopcontainer bara för att folk litar blint på utgångsdatumet..

 

Grymt slöseri..suck.. =(

 

 

 

Lita på dina egna sinnen för sjutton!

Luktar/smakar/ser bra ut så är det förmodlingen fullt ätbart!

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards