Alla inlägg den 12 september 2012

Av Suzana - 12 september 2012 16:55

Idag hann jag och älsklingen med ännu en snabbtripp (..blir alltid under tidspress när älsklingen jobbar kväll tyvärr..) ut i skogen..jag ville ju som bekant ha tag i mer blåbär och trattisar..

Sagt och gjort..nu har jag dryga 10liter blåbär att rensa och torka och dom dryga 2,5 liter trattisar och gula kantareller vi hittade är redan rensade och ligger i torken..

 

 

 

Tror bestämt att jag skall plocka undan lite blåbär innan torkningen och lägga i frysen till imorgon..har fått för mig att jag skall testa att baka blåbärsbiscotti..

 

Har fått dille på att baka just biscotti igen..igår bakade jag polkagris biscotti och idag har jag gjort en omgång choklad biscotti med krossade marianne godisar i..

 

Skall köpa hem vit choklad idag också så att jag kan baka lingon och vit choklad biscotti också när jag ändå är igång..några påsar utav varje smak hamnar uppe på södran men resten tänker jag bjuda på när jag har födelsedagsfika här på fredag.. ;)

 

Nu en tripp upp till södran och träffa goa P med bloggen ekotankar ..diskutera och bolla lite ideer hur man kan förbättra i vår lokal.. =)

 

Hej så länge! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards