Alla inlägg den 10 september 2012

Av Suzana - 10 september 2012 22:16

Den här dagen har mest handlat om att ta till vara på för min del..började dagen med en tripp ut i skogen där vi tog till vara på en del av skogens gåvor (..då vi bara kunde vara ute knappt en timme så blev det "bara" 4 hinkar lingon och lite spaning efter nya plockställen..)..

 

Väl hemma efter en div spring och ärenden så har jag tagit till vara på äpplena jag plockade sist hos min kära syster yster..har blivit en hel det gott, bla. klump äppelmos, torkade äppelringar och äppelgröt..

 

 

Mums!

 

Senare resultrerade en sväng till bibblan (..i förutom intressant läsning såklart..) i att jag tog till vara på en näve nypon, en del rönnbär och mjölkört (..allt skall torkas..)..

 

Och när jag senare var ut med sopor så kunde jag bara inte låta bli att ta till vara på ett par saker i grovsopsdelen..

Varför kastar man helt felfria pajformar? Diskas sen fullt användbar igen.. =)

Att man kastar en trasig figurin kan man ju kanske förstå..men i mina ögon är den dock ändå en skatt att älska.. <3

 

 

   

 

Och dagens reklam uppmuntrade även den till återbruk..

 

 

 

Hur har er dag varit? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards