Alla inlägg den 1 september 2012

Av Suzana - 1 september 2012 20:36

Idag blev det ingen tur ut i skogen då älsklingen var döslut efter att varit flytthjälp under tiden jag satt på södran och donade..så efter att jag slutade blev det direkt hem och pyssla lite istället..

 

Exprimenterar bla med min kära torkapparat..plockade en par liter blåbär igår att testa med..

 

 

 

..har kört på låg värme nu i närmare 2 timmar..vet ju inga exakta tider så jag får prova mig fram..har googlat och sett bilder och läst lite om hur dom skall se ut och smaka när dom är klar så håll tummarna för att jag skall lyckas bra.. ;)

 

Nån som brukar torka frukt/bär/svamp som kan ge mig som är nybörjare på detta några tips/råd?

 

Tänker testa att torka äppelringar, hallon, ev. banan, mm..i veckan..men alla tips mottages tacksamt..skulle vara spännande att göra eget te också..några tips? =)

Av Suzana - 1 september 2012 00:41

Veckan som gått har jag, älsklingen och lilltrollet mest spenderat i naturens eget skafferi = världens bästa lekplats..

 

 

 

 

 

Vi har plockat lingon så det står härliga till..nästan 200kg har vi sålt hittills..synd bara att inköpspriset är så dåligt..10kr/kg..men vad gör man inte när man är i desperat behov av pengar till reperation av gamla Bettan..hoppas och tror att vi fått in dom nu..

 

 

 

   

 

Blir det pengar över så skall vi lägga dom i burken för sparande till en billig beg vedkamin som vi sen skall installera i husets kök..allt för att få ner värmekostnaden när vi flyttar tillbaka..vet inte riktigt hur vi skall få ihop tillräckligt med pengar för att få igång el/värme/vatten ännu..men försöker hålla mig positiv och tror att det kommer lösa sig på ett eller annat vis.. <3

 

Med positivt tänkande kommer man långt har jag hört.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards