Alla inlägg den 15 augusti 2012

Av Suzana - 15 augusti 2012 23:22

Igår hade vi ännu en husvisning så vi var dit innan och plockade och donade lite..körde ett gäng med loppis/pyssel lådor upp till södran (så idag har jag att göra när jag kommer dit..hehe..)..städade lite smått..planerade lite för hur vi skall göra senare (..för ja..jag tror inte huset blir sålt denna gång heller..kalla mig pessimist..men jag orkar inte bli besviken i ett så vi fortsätter planera för tillbaka flytt..)..mm..

Hittade även denna lilla sötnos som nu får pryda sin plats på balkongen tills vi kan skaffa äkta vara hem till huset.. ;)

 

 

 

Hmm funderar på att rita av "henne" och tillverka fler..

 

Efter att älsklingen åkt till jobbet drog jag iväg till ica med lilltrollet..sett att det fanns billig frukt så jag var sugen på att köpa hem lite och testa att göra lite annat gott med än att bara mumsa färskt..

 

 

 

..väl hemma igen så letade jag runt lite på nätet och hittade recept på nektarin och kardemumma marmelad..

Ångrar inte det koket en sekund, blev supersmarrigt..

 

   

 

Blev en liten burk till framtida gå-bort-present (om vi inte hinner sluka den innan förstås..) och innan älsklingen kom hem vid midnatt hade jag bakat scones och bjöd på marmelad macka och te..mysigt! <3

 

Har även hunnit med lite annat "pyssel"..bakat till södran (kokostosca, chokladbollar och kolakakor..), planterat om lite plant (ja ja jag vet att det är liiite sent påtänkt men men..), virkat på ett par trasprojekt, haft lite film-mys-kväll med näst yngsta sonen, mm..

 

Vad gjorde ni igår då?

 

Nu skall jag baka rulltårta, äta frukost i lugn och ro innan jag stutsar in i duschen och gör mig redo för ännu en dag på södran.. =)

 

En fin torsdag önskar jag er alla! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards