Alla inlägg den 9 augusti 2012

Av Suzana - 9 augusti 2012 20:33

Då sitter jag med henna "gregga" i håret igen och hoppas på att få slippa se några gråa hår på ett tag..jag är ju lite anti att trycka in en massa kemikalier och grejs i mitt hår (eller i huvudtaget när det gäller "skönhetsvård" eller i vardagen..) så jag har kört med naturlig henna i många många år..bara att blanda pulvret med en skvätt olivolja och kokhett vatten och låta stå en stund innan man kletar in hela håret och låter det verka en halvtimme..perfekt..


Är ju nyfiken på detta med nopoo men har inte hunnit testa så mycket ännu..känner därimot igen många utav "recepten" sen jag var yngre och gjorde dom flesta "skönhetsprodukter" på egen hand..


Innan jag kladdade in hennan avverkade jag en halvtimmes rask promenad..har tänkt att försöka hinna med minst en halvtimmes promenad varje kväll..allt för att fortsätta tappa fler kilon (har ju stått still i vikt så länge nu så det krävs nog lite mer krafttag..) ,få bättre kondis och må bättre så klart.. <3

 

Avslutade promenaden vid huset där jag plockade på mig några liter krusbär som jag tänkte skall få bli kräm och kanske en paj imorgon..hmm skulle ju vara vansinnigt gott att göra saft också men det får bli nästa vecka..

 

 

 

Kylen vi har för förvaring utav saft och sylt, mm..nere i källaren här verkar ha gett upp så jag får väl till att husera den förvaringen i gratis kylskåpet jag och vänninan har på södran så länge.. =)

 

Flyttade därför in det i ateeljen igår efter en lite lätt makeover..

 

 

 

Inte såå tokigt eller hur? ;)

 

Nu dax att sköja ur hennageggan så hej så länge! <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards