Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Suzana - 2 augusti 2012 20:02

Jag och näst äldsta sonen har spenderat några dagar i Mora (åkte på måndag och kom hem igår kväll..) hos min goa väninna A med familj..tre mysiga dagar med en hel del spring i affärer/loppisar men även en hel del mysprat..bara älskar att hälsa på goa A..önskar vi bodde lite närmare varandra..men men.. <3


På tisdags morgon körde vi sonen in till stan där han skulle träffa sin flickvän för första gången (största anledningen till att vi for till Mora)..en lyckad date av vad jag förstår.. ;) hihi.. Vi körde dit honom vid kl.10 och fick hämta honom strax efter kl.19

 

Fyndade en hel del på loppis..mest pysselmaterial till södran men även några saker som fått nytt hem hos oss..

 

 

 

Bla. en tuff "kakform a´la pistol", en ljuvlig frukost tallrik och en liten te/kaffe kanna som jag tänker servera älsklingen kaffe på sängen i vid tillfälle.. =)

 

Fyndade även lite "nytt" till garderoben..ett par jeans, en tunika/klänning och ett par snygga skor för den nätta summan 50kr tillsammans..

Fick även med mig en fin långtröja ifrån goa A så nu finns det lite mer nytt att välja på i RÄTT storlek igen..blir ju lätt att man går i säckiga kläder när man rasat i vikt och liksom inte "fattat" att man är myyycket mindre nu..psyket hinner inte riktigt med kan man säga.. ;) haha..

 

Någonting jag därimot inte kunde ge mig själv råd till..var en frukt/svamp torkappart som jag hittade inne på ica maxi för 699kr om jag inte missminner mig..

Om jag är riktigt snäll kanske tomten köper den åt mig..*blink blink älsklingen* ..hur som helst ligger den mycket högt upp på min önskelista nu..skulle vara toppen när det är dax att konservera trattisar, äppelringar, mm, mm.. =)

 

Måste bara få visa en bild jag fotade på väg till Mora i bussen också..

 

 

 

..en likblek son som bara inte klarar utav att åka längre turer..stackarn blir alltid så åksjuk..gick bättre på vägen hem då han slapp den guppiga svajiga resan med bussen..älsklingen hämtade oss och gamla bettan går mer som ett strykjärn efter vägen och kränger inte runt så fasligt som tur är.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards