Alla inlägg den 3 juni 2012

Av Suzana - 3 juni 2012 20:09

Nu var det ett bra tag sedan jag visade något livstecken här på bloggen igen..men ibland har man ju fullt upp med att bara finnas till i vardagen..och idag vaknade jag till ett trist gråmulet, blött och kallt väder..och som att det inte skulle vara nog så vaknade jag med en sprängande huvudvärk och en oändlig trötthet i hela kroppen..med andra ord så har det inte blivit mycket gjort här idag..


Lite plock och don i sakta mak, en hel del vila, virka några varv på ännu en disktrasa (ingen aning om dom kommer att sälja men jag tycker att dom är en bra miljösmart ide i alla fall..) och sist men inte minst överraskade jag familjen med en smarrig rabarber och jordgubbspaj.. <3


 

Hann inte fota den innan alla hade huggit in.. ;) hihi..


Södrandagarna har flytit på bra och jag är nöjd med helgen där..även om inte allt gick som planerat.. ;)

Fick finfrämmande i form utav goa Marina ifrån Bollnäs och min söta kontaktperson A.. <3

Fick även fram ett par "nyheter" till försäljning, bla. flugskyddet jag visade förra veckan och så dom disktrasor som hunnit bli helt klart..


 

Härliga sommriga färger.. <3


Hann påbörja fröknarnas sommargåva..näst yngsta sonen slutar 6:an nu och i egenskap utav klassmamma så har jag fått den angenäma uppgiften att fixa sommargåvan till deras två goa fröknar Susanne och Susanne.. ;) hihi..

Blev därför en snabbsväng till erikshjälpen igår där jag fyndade ett par fat till blivande kakfat som jag tänkte dom skall få..sen tänkte jag att dom skulle få en varsin disktrasa och ett varsit sommrigt armband..

Allt handgjort utav mig i bästa återbruksanda..hoppas att det skall uppskattas..lite skojigare än den klassiska blomsterkvasten i alla fall tycker jag nog.. =)


Sen måste jag bara få visa mitt senaste grovsopsrums fynd också..en nalle i keramik..ca 20cm..han såg så ledsen ut där han stod i ett mörkt hörn..nött, skavd och lagad..

Så han fick självklart följa med till södran..där han blev ompysslad och fick en omgång med vit grundfärg..

Hann i vanlig ordning inte med någon riktig före bild..men halvvägs i alla fall.. hehe..


   


Han skall få någon glad färg har jag tänkt..vet ännu dock inte vilken..

Nån som har något bra förslag?


Nej nu dax att krypa upp i soffhörnan igen och vila skallen..är allt annat än pigg..suck..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards