Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Flugfritt!

Av Suzana - 29 maj 2012 22:49

Ibland får jag nya ideer bara sådär och som jag helt enkelt bara måste testa i praktiken så fort det bara går..detta "flugskydd" som man tex kan sätta över bullarna när man sitter och myser och fikar i trädgården är ett typiskt exempel på en sån ide..


Sagt och gjort, när jag lämnade gossen på dagis i måndags så tog jag en sväng upp till södran då jag visste att min goa vännina L hade just en sån lampskärm som jag behövde till salu..


Strippade lampan, klädde skelettet med en bit utav en gammal spetsgardin, dekorerade med "blommor" utav spetsbitar och gamla knappar innan jag sist men inte minst gjorde ett "handtag" med hjälp utav en bit ståltråd och pärlor från ett par trasiga halsband..


 


Tycker att den blev riktigt snygg i all enkelhet.. <3


Nu är det snart dax att natta kudden, nya tag och ideer imorgon!

Vad har ni pysslat ihop på sistone? =)

 
 
Tyg och otyg

Tyg och otyg

29 maj 2012 23:10

Men gud vad fiffigt! En sådan måste jag också göra!

http://tygochotyg.blogspot.se

 
Sofia

Sofia

30 maj 2012 01:17

Wow! Så snyggt & smart!

http://www.redoityo.blogspot.com

 
jeanette sandelin

jeanette sandelin

30 maj 2012 04:48

men så piffigt :) snygg.

http://jeanettish.blogspot.com

 
Ingen bild

marina

30 maj 2012 07:01

vad smart!!!och kanonsnygg blev den !!!häftigt!!

Suzana

30 maj 2012 08:37

Tack gumman!

 
Ingen bild

metronyx

30 maj 2012 09:38

Men vad smart, jag fick en sån där av Nova i mors dags present nu och blev jätteglad för de behövs där vi bor : ) Riktigt snygg, Själv hade jag aldrig kommit på en sån sak : D

 
Ingen bild

marit

30 maj 2012 09:50

tokfin(även som lampa)...

Suzana

30 maj 2012 14:58

Tackar! Ja det skulle den också kunna funka som.. =)

 
HH JaJa!

HH JaJa!

30 maj 2012 10:22

Åh, den idén gillar jag verkligen! :-)

http://hhjaja.blogspot.se

 
lena

lena

30 maj 2012 12:51

Jag är likadan... måste testa när jag får en snilleblixt. :)
Den där blev ju kanon bra juh... masstillverkning nu när sommaren stundar med att fika ute. :)

http://lenahaga.blogg.se

 
Ingen bild

manopropria

31 maj 2012 20:29

Så lustigt, vi tänker på lika saker, hahaha. Så snyggt!!!!!!!!!!

 
frk pyssel

frk pyssel

2 juni 2012 18:50

"less is more". Jättefin!

http://www.pastill.nu

 
Mrs Andie

Mrs Andie

12 juni 2012 14:38

Superfint och jag älskar att du återanvänder saker. :-D

http://www.upinmytree.wordpress.com

 
Wickan

Wickan

15 juli 2012 14:13

Vilken snilleblixt!! Börjar klia i fingrarna... ;)

http://Wickanswaxthus.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards