Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Suzana - 11 januari 2012 20:08

..ibland dyker den upp på dom mest oväntande ställen.. <3

 

 

 

I middagens pastavatten tex.. =)

Av Suzana - 11 januari 2012 19:47

Idag har jag hunnit med en sväng till erikshjälpen med min goa kontaktperson A..skönt att få prata av sig lite..fika och sist men inte minst fynda..

 

Var inte i första hand ute efter något till mig själv..men en rejäl bit retro klänningstyg för 25kr fick slinka med..

 

 

 

..är ju helt enkelt galen i textiler.. ;P hehe..

 

Mitt huvudsyfte med besöket var att fynda en del "flytta hemifrån" saker till näst äldsta sonen som nu fått för sig att han skall flytta hemifrån när han fyller 18år (..i augusti..)..han är less på regler (..som tex att man inte får sitta vid internet 24 tim per dygn..så vi "tossiga" föräldrar stänger av internet vid kl.22 varje kväll..) och bråkiga småsyskon..

 

Hoppas att han skall ändra sig och stanna i sin ömma moders boning ännu några år men det är ju lika bra att förbereda sig på det "värsta".. <3

 

Tur att barnen inte har något emot secondhandsprylar..får köpa något smått då och då..sen har jag ju en del i mina egna gömmor också..

För 95kr lyckades jag i alla fall skrapa ihop en hel del åt honom..4st rejäla te/oboy muggar, 4st glas, 2 frukost tallrikar, en bunt bestick (5knivar, 5skedar och 5gafflar) och en måttsats.

Allt nu packeterat i en banankartong som han stuvat in i en utav sina garderober..

 

Uja vad dom växer upp fort dom "små" (grabben är närmare 2m lång..hehe..).. <3 <3

Av Suzana - 11 januari 2012 16:58

Har kastat ett getöga in på "min inspirationsbibel" google idag också och lyckats snubbla över ännu mera barnrumsinspiration..kliar i fingrarna utav inspirations kicken..bara orken som ligger på noll..suck..

 

Men håll till godo..kanske just du har orken men inte inspirationen.. =)

 

                 

(alla bilder hittad på google)

Av Suzana - 11 januari 2012 00:48

Åhh ibland är det stört omöjligt..är trött som få men kan inte slappna av och somna..vet inte varför..kanske känner jag stress..ungarna börjar ju skola/dagis imorgon..hmm okej idag om vi skall vara nogräknad..dax att komma in i gamla rutiner igen..

Sen händer det ju en del annat också som skapar oro i min själ..men det tar vi en annan gång..

 

Så vad skall man hitta på när man inte kan somna..jo varför inte sätta sig och googla på en massa barnrums inspiration..vill ju fixa och dona lite mer i lilltrollets lilla "rum" så lite inspiration sitter ju inte fel..

 

Här kommer lite utav det jag hittat..kanske kan inspirera någon annan också.. =)

 

                                               

(alla foton hittad genom google)

 

Klicka på bilderna för större bild.

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards