Alla inlägg under juni 2011

Av Suzana - 23 juni 2011 12:01

För nån dag sedan landade ett litet garn & te bytes paket (som goa stickamera håller i..) ifrån stickmor i min postlåda..det innehöll ett ljuvligt lingarn och två teér som jag inte hunnit testa dom ännu men det skall bli spännande.. =)

 

 

Tusen tack goa du!! =)

Av Suzana - 22 juni 2011 20:22

Jag bara älskar att göra dessa "vintage" tavlor..och nu när jag fick hem fler ramar efter Mora besöket i helgen så kunde jag ju bara inte låta bli att pyssla ihop några fler.. <3

 

   

Så skoj att pyssla..har dock mycket på gång nu så vi får se vad tiden tillåter.. =)

Av Suzana - 22 juni 2011 11:46

Här kommer ett par ledtrådar till mitt senaste hemliga projekt..ett par bilder..dom avslöjar kanske inte så mycket men det är i alla fall en liten "sneak-peak".. =) hihi..

 

   

Av Suzana - 20 juni 2011 16:59

Hemma i byn igen och den "vanliga vardagen" gör sig påminnd..möten till höger och vänster..och en massa annat som måste planeras in..

 

Men mellan varven hinner jag landa här hemma..idag har jag hunnit bla..planera lite inför kommande projekt..fotat något loppisfynd sen helgen..

 

  

 

..blev tokkär i denna tavla..

Typ Adam & Eva i liiite "modernare" stuk kanske?

 

..bakat några muffisar och tjoffat i en övermogen banan som annars måste kastas plus lite kanel..blev mums.. :P

 

 

 

  Banan muffins



1ägg

1dl strösocker

½dl mjölk

50gr smält margarin

1 ½dl vetemjöl

1tsk bakpulver

1tsk vaniljsocker

1tsk kanel

och

en mosad banan..

 

Blanda. Klicka i formar.

Grädda mitt i ugn 200grader 10-12min.

 

..och nu puttrar köttfärssås på spisen..

Äta och sen nästa möte vid kl.18.30..pust..full rulle hela dagen med andra ord..ikväll kommer jag nog att somna ovaggat.. =) hihi..

Av Suzana - 19 juni 2011 19:36

Liten trädgårdsvandring med kameran i högsta hugg.. <3

 

                     

Av Suzana - 19 juni 2011 19:14

Här kommer även lite in action bilder när "mitt" kakfat är i sitt rätta element..blev riktigt snyggt om jag får säga det själv.. =)

 

     

Av Suzana - 19 juni 2011 19:04

Måste ju bara få visa goa A´s gröna mästerverk..

 

 

 

..lite pillergöra och fix och sen..

    

 

 ..tada!!

Äkta monstertårta.. =) hihi..

 

 

Av Suzana - 18 juni 2011 21:41

Detta var ännu ett sjukt häftigt retro vintage "loppis" med humana priser på det mesta..jag kom härifrån med en bunt stuvbitar och en minitavla till summan av 110kr och goa A roade sig med att fota lite..tur för mig det för min kamera låg kvar i tryggt förvar hemma hos A med familj i Mora..mest för att akta den ifrån detta ständiga regn men ändå.. =D hehe..

 

       

Risken finns för ett återbesök inom den närmaste framtiden.. =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards