Alla inlägg under maj 2011

Av Suzana - 6 maj 2011 20:48

Idag har jag haft rejäl dos med pyssellust..och med en envishet utan dess like så trotsade jag min värk och pysslade loss lite.. =)

 

Ett beställt kakfat är på framfart..men herregud vilket porslin att borra i..vet inte hur många dagar jag har borrat i dessa tallrikar..vilken kvalitet alltså..men ajaj i kroppen..men hur som helst så har jag nu monterat ihop det..nu väntar det bara på lite färg..

 

  ..inte helt rakt men är det handgjort så är det.. =)

 

Sen har jag börjat utnyttja en kasse med gamla trasiga jeans som jag tidigare fått till skänks..lagade 2 par byxor till äldsta sonen och ett par shorts till maken..

Sen har jag påbörjat en vimpel i återbruksdesign..så långt är jag nöjd.. <3

Jeans tyg, tygstuv och dekorband som jag fick i mitt senaste byte med goa Maja..

 

 

Nu dax för lite fredagsmys och att krypa upp i soffhörnan med min goa make..

 

Ha en fortsatt härlig fredagkväll alla goa bloggvänner! =)

Av Suzana - 6 maj 2011 20:43

Igår var det full rulle hela dagen igen..efter bowling och fika med goa A så strejkade min kropp rätt kraftigt och det blev sängen ex antal timmar..mindre kul men det var det värt..skoj att bowla och framför allt att träffa goa A.. =)

 

 

 

Ni kan aldrig gissa vem som vann denna gång..tredje gången i mitt liv som jag bowlar och jag vann "bakifrån" igen..men lika glad är jag..

Gudskelov så är jag ingen dålig förlorare! =) hihi

Av Suzana - 4 maj 2011 18:44

Hittade ingen vägghylla till mitt projekt denna gång heller..suck..men det blev lite annat smått och gott..

 

Bla ett par läckra textiler som skall få flytta ut på tradera (även om jag gärna skulle vilja behålla dom själv så måste jag sälja lite vidare nu..har stort behov av en ny gräsklippare och behöver därför få in lite sköna slantar..)..

 

  

 

..läckert eller hur..

 

  

 

 ..sååå snygg gardin..

 

  

 

Ett par saker till eget husbehov blev det också..en pall som sett sina bättre dagar..men med lite färg och kärlek så kommer den bli fin fin..

 

  

 

..ett rosarium till min samling..

 

  

 

..och sist men inte minst en läcker form som jag skall använda i ett annat "hemligt" projekt.. ;) hihi..

 

 

Av Suzana - 4 maj 2011 11:54

Bara sådär i förbifarten slänger jag in ett inlägg med lite bilder på vad som hänt här idag..

 

  ..dumlemuffins bakad.. ..tapetbyten packad och "projektbordet" får byta färg.. 

   

 

..nu skall jag klä mig ordentligt..brr kallt ute idag..och sen ta en lååång promenad till erikshjälpen och se om jag har tur att hitta en hylla till mitt projekt där idag då.. =)

Av Suzana - 3 maj 2011 19:34

Så snart vädret tillåter myggfönster planerar jag att börja renovera våra gamla 40-tals fönster..dom börjar verkligen bli risiga nu..frågan är nu bara vad för färg man skall använda för bästa resultat..lutar åt linoljefärg då den är bäst för miljön och goa persilja verkar alltid måla med sådan och har gjort mig nyfiken.. ;) hihi..

 

Nån som har erfarenhet av fönsterrenovering och linoljefärg?

Funderar även på att byta ut ytterglasen mot ett sk energiglas också om det inte blir för hutlöst dyrt..nån som testat?

 

 

(bildkälla: google)

 

Världens sötaste lekstuga eller.. =) <3

 

Av Suzana - 2 maj 2011 08:47

Idag fyller min blogg hela 2år!!

 

Tiden går ju fort när man har roligt som sagt.. =)

 

Hmm kanske skall hitta på nån skojig utlottning med tema 2 i dess ära..håll ögonen öppen så dyker det nog upp något inom närmaste framtiden.. ;) hihi..

 

 

Av Suzana - 1 maj 2011 21:35

Idag har vi inte gjort så mycket här hemma..testade med en liten skogstur men det vart lite väl ruggigt efter bara en liten stund..bara 5+..brrr..

 

Minstingen tyckte det var skoj dock och det var ju mest för hans skull vi åkte ut..spännande att titta på vattnet och busa i "sista" snön.. =)

 

     

 

Väl hemma skulle vi grilla..bestämt sen dagen innan..älsklingen offrade sig och stod ute medans vi andra njöt utav husvärmen..

Men gott vart det.. =)

 

Sen tog vi en tur till min goa syster L då vi skulle få låna ett litet bord till mitt kommande projekt..

Blev en del trevlig småprat medans kusinerna busade runt.. =) 

 

En riktig slödag idag alltså, men skönt det ibland också.. <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards