Alla inlägg under maj 2011

Av Suzana - 8 maj 2011 22:55

Idag har vi firat älsklingens äldsta son som fyller 19 år nu i veckan..trevligt med en massa goa släktingar..

 

Blev inte såå mycket hembakt denna gång, men köpefikat verkade gott nog.. 

Födelsedagsbarnet bakade en kladdtårta med daimgrädde som han fått recept på i skolan och jag slängde ihop min vanliga marängtårta på begäran ifrån älsklingen som tokälskar den.. =)

 

Grattis än en gång grabben! Hoppas du är nöjd med din dag! =)

 

 

 

Av Suzana - 8 maj 2011 16:10

Lagerhaus är en annan butik som man inte kan göra annat än älska om man är "beroende" utav färg och roliga detaljer i hemmet.. =)

 

Här följer några utav mina favoriter i nuvarande sortimentet.. <3

 

                 

Tyvärr finns inte kuddarna jag efterlyser här nedan kvar i sortimentet..snyft.. =´(

Av Suzana - 8 maj 2011 12:06

Satt i förgår och kikade runt på en massa bloggar och på en grymt fin blogg som jag lyckats virra bort hittade jag dessa bilder (nån som känner igen sig så hojta gärna så länkar jag..)..nåja..nu till efterlysningen!

 

Nu är det så att jag har blivit förtjust i dessa super super söta tekannekuddar som bloggerskan hittat i en rea korg inne på lagerhaus (ännu en butik som jag gärna hade haft närmare..)..

Nu hoppas jag att nån där ute i vårt avlånga land kan hjälpa mig att få tag i ett par såna här kuddar till ett rimligt pris.. =)

 

 

 

Bilderna hittade inne hos goa Petronellas Palats..

Tack för hjälpen snälla Maja! =)

Av Suzana - 7 maj 2011 18:35

Åhh ibland blir man grön av avund på dom som bor på "rätt ställe" för att kunna besöka vissa butiker sådär hur som helst..många bloggare berättar tex om allt fint dom hittar inne på butiken Tiger..kollade just deras hemsida och jag bor verkligen på fel sida om dalälven..suck..

 

Liten önskelista av vad jag skulle vilja köpa OM jag någonsin kommer i närheten utav en Tiger butik.. =)

 

           

Supersöta saker till superbra priser..men jaja man kan bara titta och tråna.. =)

Av Suzana - 7 maj 2011 16:02

Hmm undrar om det är detta som kallas för gatukonst? Det var meningen att jag och minstingen skulle ha ritat loss redan igår medans älsklingen jobbade, men det satte regn och rusk stopp för..men idag hade det då torkat upp och vi fick utlopp för vår leklust.. ;)

 

  

 

Skojsigt värre!

 

      

Av Suzana - 7 maj 2011 14:02

Vimpeln jag påbörjade igår har blivit klar idag också..hmm nån som tror att den går att sälja?

Skoj att sy i alla fall..älskar att sy i jeanstyg.. =)

 

   

Av Suzana - 7 maj 2011 13:53

Idag har det även blivit en tripp till den årliga bondemarknaden här i byn..lillgossen bara älskar att fara på denna varje år..

 

Blev bla. karuselltur..

 

  

 

..titt på olika djur..

 

  

 

 ..ponnyridning..

 

  

 

 ..klappning och matning utav får..

 

 

 

..och sist men inte minst den efterlängtade sockervadden.. =)

   

Jag och älsklingen njöt utav nygräddad "kölbulle" och köpte hem stekost och tunnbröd.

Ostkaka och saftsoppa köptes hem till mina goa morföräldrar också.. =)

Av Suzana - 7 maj 2011 13:43

Blev en snabbsväng in till erikshjälpen idag då vi skulle titta efter dynor till våra "nya" utemöbler..men sånt var det ont om tyvärr..

 

Kom ut med ett par andra "småsaker" dock..ett par lådor till mitt blivande projekt "settekasse" modell BIG! =)

 

  

 

 Ett läckert påslakan..funderar på att "slakta" det och sälja en del på tradera..bara jag får tummen ur och lägger ut allt jag skall där vill säga..men hela kan jag bara inte skiljas ifrån.. =)

 

 

Någon annan som fyndat idag? =)

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards