Alla inlägg den 23 maj 2011

Av Suzana - 23 maj 2011 13:56

För dryga halvåret sedan så startade ett supermysigt kvällscafe lite i "smyg" här i byn..goa E och hennes döttrar är det som driver detta underbara ställe..

 

Inredningen är supermysig lite bohemchic sådär..fikat smarrigt och billigt..bara plus från mig.. =)

 

 

 

Goa E (hon till vänster alltså.. ;) hihi..)..

Bakom henne är dörren in till bla deras lilla egna "glasblåseri" där dom ibland återbrukar gammalt glas och gör något nytt utav..

 

     

 

Fika i kvällssol..så mysigt..smarrig cheescake med hallon och en flaska cola 28kr..mums! 

    

 

Mitt fikasällskap för kvällen, goa L..

 

  

 

 Och jag trött, rufsig och lite sliten vid 21-snåret..hatar att vara med på kort.. =) hehe..

 

Kolla "soffan" jag sitter i..gjord utav en antik gammal järnsäng med underbara stora kuddar..

 

 

Av Suzana - 23 maj 2011 10:19

Igår blev det en repris till det tokbilliga loppiset sen i fredags..vi "byte barn" igen och då kunde jag ju bara INTE låta bli.. ;) hihi..

 

Dom fyller ju på hela tiden med tokfina saker till struntpriser så det känns lite i maggropen när jag vet att jag antagligen inte kommer dit fler ggr denna sommar..men jag får väl låta andra fynda lite också då.. ;) hihi..

 

En liten Gustav till äldsta sonen 1kr..

 

  

 

..lite blandat med priser mellan 1 och 5kr..

 

  

 

 ..bara älskar alla tvålar för en 5:a styck, skall ut på tradera..kanske nån som samlar på 70-80-tals "motiv" tvålar.."smurfarna" skall också få följa med ut på tradera..  =)

 

  

 

..härlig färgkompott.. <3

 

Pryllådor för 25kr tillsammans..tokbilligt!

 

 

 

  ..plastiga ljusmancetter som passar bra i framtida pyssel..

 

  

 

..härligt påslakan 20kr..mumma! =)

 

 

 

Skoj med en riktig tokfyndig helg!! =) <3 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards