Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Loppis och marknadsdag

Av Suzana - 21 maj 2011 15:00

Idag har jag, älsklingen och lilltrollet varit ute på en liten tripp med mål loppisar och en liten bymarknad..på marknaden hittade vi inte allt för mycket.."bara" ätbart (stekost, marknadsnougat och honungsklubbor..)..

 

Men loppisfynden blev betydligt fler..var in sammanlagt på 5 loppisar och kom hem med tokmycket fynd än en gång..

 

En stor sparbanken elefantbössa för 5kr..visseligen utan "lock" men ändå..

 

  

 

..supersött monchhichi pussel..nostalgi..5kr..

 

  

 

..blandat "skrammel" 5kr/st..

 

 

 

..emaljskål i dåligt skick att tex plantera blomster i 5kr..

    

 

 ..bra bok..10kr..

 

 

 

..läckert tyg i vitt och guld..15kr..

    

 

 ..påslakan 10kr..

 

 

 

..10kr´s flaska till pyssel..

    

 

 ..2 stora bitar kraftigt läckert tyg 40kr..

 

  

 

..2 söta plastburkar..10kr/st och ett "settekasse" för en 20:a..

 

 

 

..en stor påse med tygstuvar 20kr..finns bitar både till vimplar och armband.. =)

   

Fynda tokbilligt det kan jag om något..en del skall få flytta ut på tradera och en del har jag andra planer för..

 

Har ni fyndat något idag? =)

 
 
Lotten

Lotten

21 maj 2011 17:45

Tyvärr inget fynd för min del! Jag har för övrigt inte varit på loppis på ett par veckor nu.....
Elefanten var ju ett tokfynd! Soo what om det fattades ett lock ;-)

http://ornnastet.blogspot.com

 
erry

erry

21 maj 2011 20:49

Men OJ, vad mycket fina fynd. Och en femma för den fina elefanten!? En sådan har jag varit på jakt efter en längre tid, men de lyckas för de mesta bli rätt så dyra på Tradera. :(

PS: Köpte några småsaker till dig på Tiger idag, men det fick bli endast platta saker för att de ska vara lätta att skicka. :) Kommer inom kort...

Ha en fin kväll! Kram

http://gall-erry.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

21 maj 2011 22:13

Men guud vad du fyndar..så mycket fint! Skulle iväg idag..men orkade bara inte :( Ska försöka till veckan! Leta rosarium :)
många kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Lycke

Lycke

22 maj 2011 13:41

Jamen guud, hon blir säkert överlycklig över det där hucklet och träskorna, jättefina! och nej, hon har tyvärr inte svarat ännu..antagligen för mycket på gång, ska fråga igen så fort jag får tid! och duuuu! OM du hittar nåt fler fint rosarium så betalar jag gärna både frakt och pris!
Många kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Maria

Maria

22 maj 2011 16:36

Jösses vad du fyndat på sistone!! Inte klokt. Jag har inte besökt en loppis på ett bra tag, har ju varit utomlands i två veckor och sedan var det fullt med jobb att göra när jag kom hem igen.
Vet du, sådana där träskor hade jag när jag var barn, men bottenfärgen var röd eller orange tror jag. Att man inte vrickade av sig fötterna när man var liten, det är ett under. Minns att man tom hoppade hopprep med träskor på fötterna.
Ha det gott!!

http://jagblommar.blogspot.com

 
annastina

annastina

22 maj 2011 21:28

Åååh! En sån gul elefant vann jag i en tekningstävling som banken hade när jag gick i lågstadiet. Den lever än. Trollet här hemma sparar sina pengar i den =)

Och det där pusslet, sånt hade vi när vi var små. *ler* Vet inte om det lever än. Minns bara att det var väldigt slitet när jag såg det sist!

Och spara ta till vara kom nyligen min mor dragandes med, från sina gömmor. Lite kul att bläddra i !!

Ha det gott!
Kramkram!

http://x-handarbete-pyssel.blogspot.com

 
Helena på 24seven by [bo:bakk]

Helena på 24seven by [bo:bakk]

22 maj 2011 21:40

Tack snälla du för den fina hälsningen hos mig. Jag blev så himla glad!

Kram!

http://24sevenbyboback.blogspot.com

 
Rotbuserkes Gård

Rotbuserkes Gård

23 maj 2011 10:22

Hej har försökt ringt dig men kommer inte fram Vill bara höra hur det är med dig?Du verkar väldigt pysslig nu.Nåt nytt till Södran kanske?
Hör gärna av dig Kram Gun

http://Blogg

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards