Alla inlägg under februari 2011

Av Suzana - 16 februari 2011 12:47

Idag var jag och älsklingen upp på ett utav våra favoritcafeér här i byn..tog en liten minifika..jag vet att jag inte skall men har varit duktig i flera dagar nu och tappat några kilon trots lingonvecka och uppblåst mage..går åt rätt håll alltså! =) Jippi! 

 

Kunde ju inte låta bli att ta en snabbsväng genom deras loppisdel heller..hittade en superfin duk för en guldtia..kommer bli fin mot den rosaprickiga vaxduken.. <3

 

Min lilla gotjej Mira håller koll.. ;)

 

Hann även med en sväng in på erikshjälpen med min goa svägerska också, men kom hem tomhänt därifrån..jag vet chockad jag med.. =D skratt..

 

Sen måste jag bara få visa ännu ett par läckra vintageklänningar jag hittat..åhh va jag längtar tills jag kommer i dom (..eller jag hoppas att jag skall gå ner så pass i alla fall..peppande att ha ett mål att se fram emot..)..tänker försöka hitta på lite delmåls belöningar också..behöver ju inte vara något superdyrt..bara typ att när jag tappat 20kg så skall jag unna mig att gå till frissan och få en ny frisyr (..har inte varit till frisören på över ett år nu..och då toppade jag bara mig..)..


         

Fotona gör absolut inte kläderna rättvisa, men ni kanske får en liten aning om hur dom ser ut i alla fall.. =) <3

Av Suzana - 15 februari 2011 18:31

Virkar mest hela tiden numera och idag blev även nr 2 utav mina vimplar klar..en riktigt läcker "karamellig" sak.. =)

 

   


En blandning utav loppisköp och nyköpta garner.. <3 

Av Suzana - 15 februari 2011 18:26

Kom just på att jag lovat att fota och visa upp en del saker på sistone..men minnet är ju som bekant som det är.. =) hihi..

 

Här kommer i alla fall foton på alla tapeter som jag fick hem från goa Gitte för ett tag sedan.. =)

 

  

                                    


Så svårt att göra färgerna rättvisa när man fotar, dom är mycket mer klara i verkligeheten och vissa är en helt annan färg än vad som syns på bild..suck..men men det är en liten glimt i alla fall.. =)


Mina Stockholms inköp dyker upp nån kväll också.. =) 

Av Suzana - 14 februari 2011 15:35

Älsklingen var in en snabbis på ica idag i "smyg"..han visste ju att jag önskade mig en sak där..hjärtformade ljus..så dom + en trisslott fick jag i alla hjärtans dags present utav honom..blev för ovanlighetens skull vinst också..hihi..25kr * 2 = 50kr.. =)

 

Tack så mycket hjärtat mitt! 

Bara du ätit upp dina hjärtan så kan vi tända ett utav mina ljus i den skålen.. ;) <3

 


Har lyckats virka igång ännu en vimpelrad också..lite mer sockersöt färgkombination blev det denna gång.. =)

    


Värsta hungern verkar ha lagt sig nu också..har bara ätit ett päron och 2 påsar modifast idag men känner ändå inget kurr i magen eller huvudvärk.. *ta i trä..*  Håll tummarna att det håller i sig så kanske man överlever dessa sista veckor också.. =) 

Av Suzana - 14 februari 2011 10:56

..mina goa bloggvänner en riktigt trevlig och mysig alla hjärtans dag! <3

 

  

 

Överraskade älsklingen med en söt hjärtskål med gelehjärtan och ett litet hempysslat kort..

Älskar dig så mycket hjärtat mitt! <3

 

 

 

Stora barnen skall få sina alla hjärtansdags gåvor när dom kommer hem från skolan..minstingen har redan börjat mumsa på sin..

 


..en strut med gelehjärtan och ett litet hjärta med kärleksfulla ord..


 

..den uppmärksamma kanske har lagt märke till att jag pysslat lite med denna läckra tapet när jag gjorde mina hjärtekort.. ;)    

Av Suzana - 14 februari 2011 10:47

Igår kväll blev jag klar med mitt senaste virkningsprojekt..ingen gissade men det skulle naturligtvis bli en "vimpel"..

Tycker själv att den blev riktigt bra..använde bara garner ifrån svärmor (för en tid sedan fick jag en STOR kasse med gamla garner och en läcker gammal 70-tals virkbok ifrån henne..så skoj!) förutom det svarta som jag hade själv sen tidigare.. <3 

Sätter väl igång med en till ikväll kan jag tro..allt för att hålla mig själv sysselsatt..ljusare vårigare färger denna gång dock.. =)

 

    

 

Av Suzana - 13 februari 2011 17:19

Jag blir så ledsen..förstår inte varför folk..som skall stå en nära..som man litar på..skall "vända en ryggen" och börja prata "skit" om en..tar inte reda på fakta..utan drar egna slutsatser och skvallrar..

Jag är väl kanske lite extra känslig också nu när jag redan är så nockad av flytdieten..men jag blir sårad..

Men bor man på en liten ort så gör man..försöker bita ihop..förlåta och går vidare..

 

Varför får man inte leva sitt liv som man vill ifred? <3

 

  

Av Suzana - 13 februari 2011 11:44

Så var det dax för ännu ett kalas..älsklingens systerdotter fyller år idag..känns lagom skoj nu under flytperioden men det skall väl gå..tar med virkning så jag kan hålla mig sysselsatt medans de andra mumsar i sig en massa gott..suck..inte känns det bättre heller att jag faktiskt hade lovat att baka två tårtor och ta med..måste erkänna att det blev ett par slick av marängsmeten men inte mer..

 

Tårtorna är klar och paket inslaget..hello kitty på både in och utsidan..gotjejen älskar hello kitty lika mycket som jag så jag har köpt ett hello kitty badlakan till henne..hoppas det skall uppskattas.. =)

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards