Alla inlägg den 4 februari 2011

Av Suzana - 4 februari 2011 22:08

Idag har vi bakat och donat lite inför morgondagens kalasfika här hemma..älsklingen bakade sin goa kubb och jag slängde ihop 2 1/2 sats med chokladbollar..

 

    

Dessa och bullar, kokostosca , en storts köpekakor och tårta får räcka.. =)

 

Sen blev vi tvungen iväg en sväng till konsum för att köpa hem tårtingredienser..bra minne men kort..köpt hem allt annat till fikat men totalt glömt bort tårtorna.. =) skratt..

 

Där hittade jag denna underbara bakbok för 79kr..älsklingen var go och köpte den åt mig då han såg "hur sugen" jag blev på den..


   

Baka smajlisar till nästa kalas kanske..


 


..eller en flock vilda dinosaurier..? =)


Apropå böcker så köpte älsklingen denna mysiga pysselbok åt mig när vi var nere i Stockholm..

 


..massor utav läckert "hemskt" pyssel som kommer att passa..

  


..perfekt till halloween om inte annat.. =) <3


    


Nej nu skall jag krypa upp i soffhörnan..laga näst äldsta sonens favorittröja..se på filmen "The tourist" med älsklingen och smutta på en utav dessa goda drickor..


  

..eller ja..läsken ser god ut i alla fall när man tittar på dom vackert lite retro designade flaskorna.. =) hihi..

 

Ha en fortsatt fin fredagskväll alla goa bloggvänner! <3


Av Suzana - 4 februari 2011 19:43

Har ögonshoppat lite inne på tradera igen och bla. dessa skönheter hade jag gärna lagt vantarna på.. =)

 

        

(bilderna lånad ifrån tradera)

Av Suzana - 4 februari 2011 15:37

Idag har jag, älsklingen och lillplutten passat på att vara ta en sväng upp och fikat på centrumcafe..enda och absolut enda fördelen med att älsklingen jobbar kväll är ju att helgen blir liiite längre med fredagen ledig också..

 

Som vanligt när vi är där uppe så tittade jag in på loppisdelen..inte så mycket nytt..men hittade några saker..början till ännu en återbrukskudde kanske? =)

 

  

Läckert grön servett och duk, 5kr/styck.. <3

Av Suzana - 4 februari 2011 14:56

Gardinnerna jag la ut i min säljblogg igår sålde direkt..det blev goa Erry som var först till kvarn.. <3

 

Lägger nu ut en underbar gammal sjal som är urläcker men passar inte riktigt mig tyvärr..kanske någon är intresserad av att adoptera den.. =)

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13
14 15 16
17
18 19
20
21 22
23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards