Alla inlägg under januari 2011

Av Suzana - 13 januari 2011 21:00

Mottagaren utav mitt lilla rosa paket var ingen annan än goa Lycke..

Hon verkade bli glad så då är jag nöjd! <3 

 

Här kommer en bild på vad paketet innehöll..ett utav mina armband, en virkad skallra och ett pysslat kort som hon kan göra en liten tavla utav sen om hon vill.. =)

 

  

Av Suzana - 12 januari 2011 20:05

Idag har det blivit en hel del fyndande för min del..mest till mina blivande kakfat då men även en del som skall ut på tradera och ett par saker som jag bara inte kunde låta bli att köpa hem..

 

"Lite" tallrikar och fat i olika storlekar.. =)

 

 


Hmm här är en tänkbar kombination till ett kakfat eller hur?

   

..eller varför inte denna kombination?


 

Här är ett par fat som jag bara tyckte var toksöta..det med jordgubbar är ju såå läckert tycker jag..hmm skall nog söka efter lite koppar eller typ sockerskålar som jag kan toppa något fat med också.. =)

 

 

 Hittade också ett par supersöta 70-tals äggkoppar som skall få flytta ut på tradera och ett par små "pigor" som skall få någon funktion här vid min dataplats i framtiden..

 

  


Köpte en vacker emaljerad burk som skall få hitta ny ägare ute på tradera..har en liknande större själv också som jag bara älskar.. <3 

   

Och tyg har jag ju som bekant svårt att motstå så detta fick följa med hem för en 10:a.. =)

 

 


Det var dagens fynd..nu skall jag faktiskt göra tidig kväller..har varit ute och rört mig lite väl mycket idag anser min kropp och svarar med grym värk..suck..tar värk tabletter men blir helt manglad ändå..

Så nu blir det sängen för mig..

Natti natt! <3 

Av Suzana - 12 januari 2011 14:10

Så mycket bättre..hittade min burk rosa färg med det passande namnet sockervadd..så nu har mitt kakfat fått lite "mer färg på kinderna" kan man säga.. =)

 

  

..färdigt resultat kommer senare ikväll! =)

 

Nu skall jag strax ta en sväng på erikshjälpen här i byn och se om jag hittar fler söta fat..

Ha en bra dag så länge! <3

Av Suzana - 12 januari 2011 10:02

Nu på morgonen har jag hunnit lägga första lagret med färg på mina kakfat också..såå kul att det färdiga resultatet börjar ta form! <3

 

Är supernöjd med den blå färgen men den rosa är lite tam tycker jag nog (men skall kika om jag inte har en mer rosa färgskvätt kvar i någon burk här hemma..)..

 

  

  

 

Måste ju få visa vad jag fick inne på färghandeln igår också..tapetnörd som jag är så "tigger" jag till mig alla gamla tapetprover dom ändå bara skall kasta..funkar ju till mycket pyssel.. =)

 

  

 

 

Av Suzana - 11 januari 2011 21:43

Nu är det inte allt för långt kvar..mina kakfat är monterade, limmade och grundmålade..

 

Mitt första kakfat..har fått en "ringmutter" till knopp och skall bli ljusrosa bara grundfärgen torkat..

 


..och min andra skapelse har fått en vingmutter som knopp och kommer bli ljusblå..

 

    


..jag är supernöjd med mitt lilla projekt och jag kan lova att det blir fler..några blir väl presenter och några får jag väl sälja om intresse finns.. =) <3 

Av Suzana - 11 januari 2011 17:56

..som skall få detta lilla söta rosa paket..

 

  

..som jag skickade med posten idag.. ;)

 

Fick ett tokryck idag och pysslade ihop en liten present till en utav mina goa bloggvänner, hoppas att hon skall bli glad! <3

 

"Rätt svar" kommer inom närmaste dagarna.. =)

Av Suzana - 11 januari 2011 17:50

I går kväll åt jag och älsklingen årets första semla..mmm..bara såå himla gott..detta "godis" kommer jag verkligen sakna efter min vikt op..men det är väl en liten uppoffring man får göra för att få ett friskare och sundare liv..men som sagt än kan jag njuuuta! <3

 

   


Inte bara smaklökarna fick njuta, nej blev ögongodis också..kunde inte låta bli att köpa hem en bukett tulpaner..nu vill jag ha vår och värme!! <3


  

Av Suzana - 10 januari 2011 22:03

Kan inte hjälpa det..såå kul juh..var upp på centrumcafe idag och fikade med älsklingen & minstingen och då passade jag på att ta en sväng genom loppisdelen där också..hittade några fina fat bla två stycken gamla "cafeporslins" fat som jag och älsklingen ikväll har borrat och donat med..skall bli ett litet tvåvåningsfat..har fått dille på att göra olika "kakfat" som det verkar..skratt.. =)

 

Har varit till järnhandeln och köpt på mig "bottenmutter" till mina små skapelser också..men väl hemma så upptäckte vi att vi behöver en större kakelborr för att få dit den..suck..blir en sväng dit ut imorgon igen..  =/

Vill ju få färdigt mina fat snart!!

 

Fattas färg också..men det löser sig..skall höra efter vilken färg som behövs på färghandeln imorgon.. <3

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards