Alla inlägg den 19 januari 2011

Av Suzana - 19 januari 2011 21:41

Har länge varit sugen på att göra en tavelvägg på väggen bakom vår säng och ikväll tog jag tag i det hela och började i alla fall..nu skall jag bara leta fram mer tavlor och annat som jag gillar och få upp där..är ingen hejare på det här med tavelväggar..men jag tänkte..va sjutton..man kan ju inte mer än misslyckas och då är det väl bara att börja om.. =) hehe..

 

 


Älsklingen och jag hamnade i dubbla ramar..den lila ifrån lagerhaus och den guldiga från Enköpingsloppiset brödet och fiskarna..

  

..sen har mina ljuvliga damer fått ta plats på var sida utav mitt väggkors..nöjd så långt i alla fall.. =) 

Av Suzana - 19 januari 2011 15:36

Idag har det varit en riktigt trevlig dag..så här långt i alla fall..

 

Började med sovmorgon till klockan halv 10..bara jag och älsklingen hemma då älsklingen "fixat iväg" alla barn till skola och dagis..

Äta frukost tillsammans i lugn och ro..älsklingen har varit på ica och köpt hem färska ostfrallor som vi drack te till..mums!

Dusch och en stunds mys i soffan..

En del dagar börjar bättre än andra..bara att tacka och ta emot och njuta i fulla drag..


I postlådan väntade en överraskning..

En ärtgrön vintage jacka jag ropade in på tradera för en billig peng..köper ju som bekant hem lite vintage kläder i mindre storlekar så jag har något roligt att se fram emot när kilona rasar sen..

 

 

Riktigt härlig bli glad färg! <3   

 

Settekasse beställningen fick sig en sista färg dutt och nu tror jag att det får vara klar..

 

..känner mig nöjd och hoppas att beställaren skall bli detsamma.. =)  


Min goa kontakt person dyker upp..blev bla en sväng till erikshjälpen idag.. =)

Hittade en massa fint..bla..

 

En snökula som man sätter i eget foto i..18kr..mycket dyrare att köpa ny i butik så jag är mer än nöjd!

 

 

Denna härliga cirkusplansch kunde jag bara inte motstå..20kr..

 

    


Läckert retro påslakan..personalen hade funderingar på att kasta detta men en tjej som jobbar där ropade..nej nej..lägg ut det det säljer direkt..hon hade mig i tankarna..hihi..är jag stamkund kanske..hon skratta gott och berätta den lilla historien när jag kom till kassan med påslakanet i högsta hugg.. =)  

 

 

Ännu en söt liten filtallrik till samlingen och ett par fat till ett blivande kakfat..innan jag gör klart ännu ett litet settekasse nu så skall jag fixa ihop ett par kakfat..känner mig sugen på det nu och lääängtar!!

 

 

 

Lite mer böcker som hamnar i gossens bokhylla..bara älskar dessa "retro" sagoböcker..så fina bilder.. <3

 

     


Efter erikshjälpen tog jag och goa A en tripp ut på byn..besökte bla en mysig presentbutik som inte har haft öppet mer än ett par månader ännu..men jag hoppas att den blir kvar läääänge..finns såå mycket fint där..

 

Två nyinkommna muggar fick följa med mig hem idag..

Bara älskar dom!! <3

 

  

Mmm dom ser riktigt "goda" att dricka ur..får testa med en mugg gott te när gossen slocknat för kvällen.. =)

 

Hämtade gossen på dagis..passade på att leka en stund ute och suga i sig dom härliga solstrålar som har bombaderat vår by idag..härligt..vill ha vår nu!!

Blev en sväng på min spark som jag fick hem ifrån min goa mor och plastpappa i dagarna..har bara haft en minispark här hemma tidigare och det passar ju inte riktigt för en annan att köra omkring gossen på..men nu tog vi en tripp runt området och plockade även upp näst yngsta sonens som var på väg hem från skolan..båda fick plats att sitta utan problem..

Jippi jag har en bra dag idag! =) <3

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards