Alla inlägg under december 2010

Av Suzana - 28 december 2010 20:31

Hmm min minsting är ett riktigt yrväder..dagen före jul..10min innan gästerna till vår lilla julafton började droppa in så lyckades han ha ner min "nya" vardagsrums taklampa (ni vet den som "nyss" fått ersätta min färgglada favorit..)..vet inte riktigt hur han lyckades men enligt "vittnen" så kastade han kudde på den..krasch sa det och sen hade den gått i tusen bitar..suck..blev en mörk jul..tände visseligen en massa ljus istället men det ger ju inte samma ljus..

 

Idag tog jag dock tag i saken..ut i garaget och gräva..hittade det jag sökte..fixade lite med sladden och hängde upp..

..vips så har vi ljus igen..

 

 


Nu bor ett utav mina loppisfynd där inne..prislappen satt kvar..20kr..

Älskar stommen i denna lampa även om tyget sett sina bättre dagar och är lagat och skarvat lite här och var så tänker jag låta den behålla sina "kläder" tills vidare..och riktigt låta den bo in sig innan jag ev gör något mer med den..

 

Håll tummarna att denna skönhet kan få bo kvar här ett tag nu.. =) <3 

Av Suzana - 28 december 2010 20:16

Här kommer som utlovat lite fler julklapps foton..har ju fått många fler men detta är några utav mina absoluta favoriter..

 

Min goa älskling vet vad jag gillar..eller är det för att jag pekar och säger den vill jag ha, som han kan gissa sååå rätt? ;) hihi..

 

Fick i alla fall ett par Stig Lindberg muggar som nog dom flesta bloggare redan känner igen..

 

 

..och en underbar bok som jag tittat på lääänge men inte riktigt har velat ge mig själv råd till..

 

Tack hjärtat mitt! <3


Goa näst äldsta sonen gav mig denna underbara galge..me love!! <3

 

 

 

..och på den hänger tunikan jag idag köpte på kappahl i Bollnäs för presentkortet jag fick från min snälla mamma..den och ett par mjuka sköna tights fick följa med hem..

    

 

Jag måste ha varit hemskt snäll i år.. ;) hihi..   

Av Suzana - 27 december 2010 20:45

Vill ha..jag kanske är lite barnslig som önskar mig en Blythe docka..men jag bara älskar dessa sockersöta dockor.. <3

 

Har kikat in på ebay och dregglat igen.. =) hihi..

 

        

Av Suzana - 26 december 2010 20:30

Jag har tydligen varit riktigt snäll i år då jag fått många fina julklappar..har inte hunnit fota alla ännu men några har i alla fall fastnat på bild..

 

Jag har ju varit med i goa Lottens julklapps swapp där man skulle göra två julklappar och sända till två lottade personer och sen få två klappar tillbaka ifrån några andra goa bloggare som fått dig på sin lott..

 

Jag har bara fått en julklapp..hmm kanske den andra har kommit på avigvägar vet ej..men hur som helst så kommer här innehållet i min julklapp från goa Hanna..

 

En mysig kudde..

  ..vändbar.. ;)

 

..och ett läckert litet tre armat ljus.. =) <3

  

 Tusen tack tjejen!!



Sen fick jag detta fina julord utav min näst yngsta son..tusen tack gubben..precis vad jag önskade mig! <3


..och så sist men inte minst en liten julklapp jag köpt till mig själv..en liten sötnos som jag har önskat mig läääänge!

Hon är äntligen min! <3

        

Av Suzana - 26 december 2010 20:23

Idag har vi haft julfika för tjocka släkten här hemma..blev inte sååå många som kom denna gång men dom som kom lät sig väl smakas utav dom "nya" bakverk jag slängt ihop (kul att testa lite nya recept lite nu och då..)..

 

Förutom saffrans kubb, pepparkakor och lussekatter så serverade vi..

 

Kryddmuffins (smakar som mjuk pepparkaka med lingon i..) med frosting gjord på grädde, vit choklad och kardemumma, dekorerad med frysta lingon..mmmums!! <3

 

En saftig saffrans sockerkaka pudrad med florsocker..mumma den med!

    

 

Och sist men inte minst frusen lingontårta (recept jag hittade i en bok hjärtat köpt till mig i julklapp..)..inte riktigt som jag tänkt mig men god ändå.. <3

  

Av Suzana - 24 december 2010 21:41

Önskar er alla en fortsatt trevlig jul med ett litet foto på lilltrollet och vår tok tomte "Peppe".. =)

 

(älsklingen skymtar i bakgrunden också..lycklig med dig hjärtat mitt.. <3)  

Av Suzana - 23 december 2010 22:30

Ville bara önska alla er goa bloggvänner en riktigt god jul! <3

 

  

Av Suzana - 23 december 2010 21:57

Idag har vi då firat lilla julafton här hemma..vi var jag, älsklingen, alla barnen, äldsta sonens flickvän, näst äldsta sonens pappa och mina goa morföräldrar..

 

Vi åt en massa go julmat, hade julklapps utdelning, åt glögg & godis och hade det jättetrevligt..tyvärr glömde jag fota så mycket som jag hade velat..men en del detaljbilder kan jag bjuda på.. =) <3

 


 


      


  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards