Direktlänk till inlägg 21 december 2010

Fyndat och bakat..

Av Suzana - 21 december 2010 19:54

Idag har vi varit ner till Bollnäs en sväng..dom sista klapparna är köpt..armband levererat (det metallicfärgade fick nytt hem..)..en sväng in på röda korset resulterade i en hel del fina fynd..

 

Bla. ett par läckra glasburkar..lite dyra med sina 15kr/st..men ack såå charmiga! <3

 

Hmm kanske fina som sillburkar på julbordet..

  

 

  ..sött barnörngott för en 5:a..

 

..lite fyndig inspiration, ängel skapad utav gamla dukar/näsdukar..halva priset 5kr..

 

 ..blandad kompott 15kr för allt tillsammans..tänkte att dom rosa och lila "snörena" kanske kunde fungera till paketinslagning.. =)

  

 

Väl hemma och efter att älsklingen åkt till jobbet..hatvecka : kvällsskift..så har jag slagit in dom sista julklapparna..bakat matbröd (älsklingens sirapslimpa som slängde i lite russin i..supergott!!) och kokat ännu en sats knäck..

 

 

..nu är det läge att slänga minstingen i säng och sen dra igång ett kubbak (julklapp till mina goa morföräldrar..kubb + matbröd..)..

Ingen rast..ingen ro..pust.. =) hihi..  

 
 
Ingen bild

Metronyx

21 december 2010 20:29

Oh vad fin din gran är, luverly : D

 
Maria

Maria

21 december 2010 22:42

Vilka fina burkfynd! Kanske har varit honungsburkar någongång (tänker på formen-ser ut som bivaxkakor)
Så flitig du är med en massa bak!

http://jagblommar.blogspot.com

 
Emmy

Emmy

21 december 2010 23:14

Sv: Så klart är det okej med mig! =)

http://ennui.blogg.se

 
vintageretroprinsessa

vintageretroprinsessa

21 december 2010 23:22

vilka fina fynd :)
Barn örngottet var för fint :)
Älskar moln :)

Tänke kolla med dig hur du gör dina brnda mandlar om du vill dela med dig av tips :)
använder du flrosocker och strösocker eller bara florsocker ?

Ha det finast kram

http://www.bambii.blogg.se

 
Daniel

Daniel

22 december 2010 09:30

åh får jag komma på nybakat??

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Lycke

Lycke

22 december 2010 18:40

Ojoj, försöker vara arbetsledare, men då känner man sig ju som världens tjatmonster istället! Gör så mycket jag orkar, men måste vila ungefär var femte minut:)
vilka underbara burkar du fann..me love..inte var det väl så dyrt med 15 kr, men de kanske är små? Granen eran är ju för underbar också...är den rosa? Jag har känt mig mer o mer rosasugen i julpyntet...men har hållit i pengarna hårt! Kanske till Nyår:)

Kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

kina

22 december 2010 20:16

Hej Vilka fina och roliga burkar du fyndat.Dom sen nästan ut som fotbollar i glas med lock på :)kram och trevlig helg.

 
E-B

E-B

23 januari 2011 17:38

Gillar satinsnörena du fyndat. Tänkte bara berätta att jag handlar dessa hos pearlized.se för 4kr per meter. Och använder dem till makraméarmband. Länkar t ett blogginlägg m ett foto, de lila o svarta armbanden är satinsnöre.
Fin blogg!

http://trettielva.blogg.se/2010/july/mer-macrame-a

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards