Alla inlägg under september 2010

Av Suzana - 8 september 2010 20:06

Ännu fler goa fynd.. =)

  

 

Tavlan skall jag "slakta" och sy en "lapptäckskudde" till minstingen utav, hmm tror den är köpt på loppis i Falun för en guld tia..clipsen (kolla in den läckra färgen..blir fint mot mitt röda hår..) och bil"märket" är köpt på loppis i Alfta för 40kr och koppen på erikshjälpen för en 5:a..

 

 

   

..läckert mönster från Faluloppiset för en 10:a..lite 60-70-tal eller?..

 

 

..dessa gick på 80kr i Faluloppiset..lite dyrt men kolla bara..röd med vita prickar! Sååå fina!!..


 

..sist men inte minst en söt ask som skall få sig en make over i framtiden..den är lite trasig..10kr på erikshjälpen.. =)  

Av Suzana - 8 september 2010 19:55

Här kommer ännu mer fyndfoton..blandat ifrån olika loppisar..

 

 

Ram från brödet och fiskarna i Enköping för 40kr och en spegel från djurskyddets loppis 20kr..

 

.."liten" julklapp till minstingen för 30kr, brödet och fiskarna..


  ..dukar utav alla det slag, broderiring och tyg..halva priset på röda korset i Enköping..

 

   

..underbar barnbok (som jag faktiskt kommer behålla själv..) och garn..båda rödakorset..

 

 

..spegel, mini bambi och glas"moj" ifrån brödet och fiskarna och duken från den svindyra secondhanden mitt i Enköping..

 

Glas"mojen" funderar jag på att fästa vårt bröllopskort under och ha som prydnad liggandes på något bord och spegeln kommer passa bra i min kommande spegelvägg.. =)


Av Suzana - 8 september 2010 19:48

Tänkte visa lite loppisfynd som jag lovat för en tid sedan..har fyndat i flera omgångar och orken har inte riktigt funnits för att fota allt och blogga om det..men nu jäklar skall det bli utav..risken är att ni får en överdos..hehe..

 

Börjar att visa lite vintageklänningar jag fyndat på erikshjälpen när det var halva priset..32,50kr styck..

 

 

Såå läcker!

 

   

Kolla tyget..

 

        


Antagligen kommer dom få flytta ut på tradera i framtiden..risken är ju minimal att jag lyckas tappa så många kilon så jag kommer i någon utav dessa..inte ens med operationen..men än behåller jag dom som ögongodis.. =) <3

Av Suzana - 8 september 2010 19:41

Ni skall veta att det är ovant..har haft gossen hemma i tre år och helt plötsligt får man lämna honom på dagis 15 timmar i veckan..kanske inte låter som någon lång tid men när man är van att ha honom 24 timmar per dygn så känns det lite ovant..

 

Men idag har jag för första gången njutit lite utav att bara rå om mig själv..ätit lunch i lugn och ro..skrapat en lott..slötittat lite på tv..bara varit..sååå skönt! =)

 

  

Fiberbröd med fetaost och tomat..Mums!!

 


 

Av Suzana - 8 september 2010 18:44

Idag postade jag ett par paket till goa Erry, hoppas att hon skall bli nöjd med innehållet..

Har slängt in en liten bonus i tapetpaketet.. ;) hehe..

 

  

 

Och så måste jag bara höra..är det någon som är intresserad utav att byta till sig tapetpaketet som jag visade i detta inlägg?

Maila mig då och visa bild på det du är intresserad utav att byta emot.. Retrotokig var du intresserad? =)

suzanaalexsson@hotmail.com

Av Suzana - 8 september 2010 10:15

Igår hade jag fullt upp hela dagen..

 

Började med att jaga iväg alla barn till skolan..ta vagnen med minstingen till dagis..till ica och handla hem massa till äldsta sonen, jag sitter djurvakt och det fattades en del..bla.torrfoder, råttmat och vettig kattsand..upp till djuren..ge mat..städa låda..diska en massa..gosa med katterna mellan diskningarna..plocka med ett par tvättpåsar..gå hem..slänga in och tvätta ett par maskiner tvätt..plocka och städa lite här hemma..minstingen och älsklingen kom hem strax efter klockan 14..ut i ärenden (fick bla. reda på kvällen före att näst minsta sonen var bjuden på kalas kl.16 igår och present skall ju till då..så ut och fixa..)..hem gosa lite med minstingen och älsklingen..fixa iväg sonen på kalas..syster dök upp, dax att åka på styrelsemöte (blev en sväng in på karlsson och dollar innan också..fyndade bla. ett par snygga byxor till mig för en 10:a och minstingen fick en gortex jacka för 40kr..inte illa med rea på rea..)..möte kl.18 och babbel med goa Helena..hemma strax efter kl.21..älsklingen, näst äldsta sonen med far tittade på fotboll så jag gick upp en sväng till datan och fixa in en grymt försenad bröllops annons med detta foto..

 

  

..som kommer ut på tisdag nästa vecka (min födelsedag..)..pusta ut en stund i soffan med älsklingen efter fotbollen och sen trillade jag i säng..

 

Pust!

Jobbig dag..glad att jag hann få i mig lite mat och gå på toa i alla fall också.. =) hihi..

Av Suzana - 6 september 2010 19:14

Erry se hit, ser du något du gillar? Om du inte redan har hittat bokstaven E så skickar jag dig denna..hittade den när jag var i Bollnäs idag och dök på den direkt..visste juh att du letade.. =)

 

  

Av Suzana - 5 september 2010 19:09

Blev en liten kvällstripp ut i skog och mark..fick brottas med en massa mygg och trötta och griniga barn (minsta och näst minsta följde med och jag ljuger inte om jag säger att dom bråkade och gapade på varandra 95% av tiden vi var ute..suck..syskonkärlek my ass..) men det var det värt..fick tag i lite mer gula kantareller, en liter trattisar och ett par liter lingon..

 

Får plocka mer lingon när vi är barnfri..får göra lite mys utav det..plocka bär, lite picknick och njuta utav lite egentid tillsammans..måste bara försöka skramla fram en barnvakt till minstingen.. =)

 

Skall rensa lite och smörsteka till en liten kvälls macka nu..mmmm mums! <3


   

Ännu mer trattisar att rensa och torka..kommer bli fullt med svampbrickor i ateeljen ett tag nu..hehe..enda stället där dom kan få stå orörd.. =) 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards