Alla inlägg den 27 september 2010

Av Suzana - 27 september 2010 20:04

Som jag berättade igår så har vi "beskärt" vårt äppelträd rätt rejält..från att det såg ut såhär..

 

  

..så ser det nu ut såhär..

      

..bara hålla tummarna att det överlever..annars så får jag väl bygga en koja till minstingen där eller något..

 

Jag och två yngsta sönerna har idag sågat och släpat en massa grenar och äpplen..helt slut i kroppen nu..dom stora rejäla grenarna har jag grenat utav och lagt i en hög..min goa svägerska med make skall hämta det och torka till ved..trä som trä liksom..dumt att bara elda upp allt i majkasen om det kan komma till nytta och värma deras hus åtminstone nån dag.. =)

 

Annars har jag inte orkat göra så himla mycket idag..har kokat en 6liter äppelmos (så nu har jag gjort slut på alla äpplen vi plockade in..) och skall strax ner en sväng i tvättstugan igen..

Efter det blir det tv:n en liten stund och sen sängen..älsklingen får väcka mig när han kommer hem från jobbet..

..är en hatvecka..älsklingen jobbar kväll..blä..

Av Suzana - 27 september 2010 14:57

Har blivit lite ommöblerat här senaste dagarna..inga större förändringar men ändå..

 

Först och främst så försöker jag komma på lösningar för att underlätta vår "trångboddhet"..minstingen har ju sitt lekrum i vårt tv-rum vilket resulterar i att det ser ut som ett bombnedslag där inne för det mesta..

Så jag kom på iden att ta upp ett gammalt skåp som vi inte använder för tillfället nerifrån källaren och byta det mot det bruna i vardagsrummet..

  

..det bruna som jag förvarar bla. viktiga papper, mm, i trivs bra i källarhallen..

  

..och ett leksaksskåp till minstingen skapades i vardagsrummet..skall piffa till det i framtiden..men skall suga på karamellen ett tag först och se vad jag tycker kan passa..

    

..närbilder på några "sötnosar" i min samling som bor ovanpå skåpet.. =)

 

Nästa projekt som blev fixat är minstingens säng..han har sovit i sin turkosa spjälsäng tillräckligt länge nu..

 

 

..så nu har han fått ärva min gamla barnsäng..vad jag vet så har inget annat barn sovit i den här sängen efter mig så det var ju verkligen på tiden nu..hihi..räddade den förra sommaren ifrån vinden på släktens stora "fäbovall" då jag hade fått veta att allt där uppe skulle slängas och brännas annars..

 

 

..den är sååå 70-tal med grön färg och klistermärken..sitter massor utav blommor på den sida som är mot väggen men dom på sänggaveln syns..(matchar krokodilmattan rätt bra)..

 

  

..någon som är superstolt över sin nya "binge".. =)  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards