Alla inlägg den 5 september 2010

Av Suzana - 5 september 2010 19:09

Blev en liten kvällstripp ut i skog och mark..fick brottas med en massa mygg och trötta och griniga barn (minsta och näst minsta följde med och jag ljuger inte om jag säger att dom bråkade och gapade på varandra 95% av tiden vi var ute..suck..syskonkärlek my ass..) men det var det värt..fick tag i lite mer gula kantareller, en liter trattisar och ett par liter lingon..

 

Får plocka mer lingon när vi är barnfri..får göra lite mys utav det..plocka bär, lite picknick och njuta utav lite egentid tillsammans..måste bara försöka skramla fram en barnvakt till minstingen.. =)

 

Skall rensa lite och smörsteka till en liten kvälls macka nu..mmmm mums! <3


   

Ännu mer trattisar att rensa och torka..kommer bli fullt med svampbrickor i ateeljen ett tag nu..hehe..enda stället där dom kan få stå orörd.. =) 

Av Suzana - 5 september 2010 15:42

Idag har vi då också varit ute en sväng i skogen med svärföräldrarna..tyvärr hittade vi inga lingon alls denna sväng men dessto mera "trattisar".. =)

 

Med gårdagens skörd så blev det i alla fall en rågad 5 liters hink..

 

  

..blir till att rensa och lägga på tork ikväll..nu äta lite och fundera på om det skall bli någon mer skogstripp idag.. =)

Av Suzana - 5 september 2010 15:21

Då svärföräldrarna kommit upp främst för att plocka lingon så har det blivit ett par dagar i skogen nu..

 

Hittade lingon igår men det är hårt urplockad utav alla dessa utländska bärplockare så det är glest..

Älsklingen plockade bara ca 9 liter och svärföräldrarna 14..trist men huvudsaken är ju att man får ihop till husbehov..

 

Vi skulle i alla fall behöva få ihop minst lika mycket till..här äts det mycket lingonsylt och så vill jag gärna ge mina goa morföräldrar lite också..

 

Jag busade mest hela tiden med minstingen så det blir ju inte mycket plockade för min del..men lite "trattisar" kom jag i alla fall hem..


    

..svärmor i plockar tagen..


..detta var gårdagens skörd..vi blev inte så länge i skogen då jag skulle iväg och jobba på katthemmet också..  

 

Min älskade syster yster hämtade mig klockan 2 och så bar det utav till djurskyddet..

Var ett tag sedan igen så det var kul att träffa på alla gamla och nya katter..en utav mina nya favoriter är denna ståtlige herre..

Greven! <3

  

..svårt att göra hans skönhet rättvisa med min kamera..han är "smoky" och helmysig..hade jag inte "fullt" med katter redan så hade jag helt klart tagit hem honom.. =)

 

Blev även en sväng ut i katthemmets loppis..köpte hem en spegel som jag siktat in mig på..ramar som äldsta sonen ville ha..korg att plocka svamp i och ett par strumpor då jag frös som sjutton om fötterna på katthemmet igår..brr..nog märks det att hösten är på intågande..


Väl hemma rasade jag i soffan..stel, värk och öm i hela kroppen..där älsklingen skämde bort mig ännu mer med bakpotatis med skagenröra..mumma! <3


 

Av Suzana - 5 september 2010 15:15

Han är bara för go min älskling..som ni nog förstår så har jag inte mått allt för bra, mår inte hundra nu heller men ändå..och då passar min älskling på att skämma bort mig lite extra..tex. fick jag denna vackra bukett i veckan..det värmer ett sorgset hjärta när man vet att man är högt älskad utav många.. 

 

Tack hjärtat!

Älskar dig så mycket! <3 <3

 

  

 

Av Suzana - 5 september 2010 14:58

I fredags så var jag och älsklingen fram och tillbaka till Enköping en sväng..ca 50mil tur och retur..

Vi hämtade upp älsklingens näst äldsta son och svärföräldrarna..sonen reste hem igen idag med svärföräldrarna blir kvar ett tag här uppe.. Skoj! =)

 

När vi ändå var där nere så passade vi på att göra stan lite..jag hann bla. med brödet & fiskarna, rödakorset och en annan secondhand som blivit mer en antikhandel i alla fall om man ser till priserna..

 

På röda korset var det halva priset på allt så jag plocka på mig lite småsaker..bla. textiler och barnböcker till minstingen..

 

Dyra secondhanden köpte jag bara en duk och en virknål, 50kr gick det på tillsammans..dyyyrt!

 

Brödet och fiskarna bjöd på en hel del skoj..bla. denna kavaj/jacka som jag köpte till näst yngsta sonen..

 

  

..lite stor men ändå rätt "stil"..snyggt med huva och tröja fastsydd i kavajen så här och alla märken..sonen godkände den direkt..nya favoritjackan som det låter.. 95kr.. =) hihi..

 

När vi hämtat upp alla i Enköping och for hemåt så lyckades jag övertala älsklingen om att vi skulle ta en "liten" pause (blev nästan en timme..) i Falun och ops! låg det inte ett stort loppis precis där..hehe..vilken (o)tur..där fann jag en del skoj också.. =)

 

Tänkte lägga ut lite mer "loppisfynd bilder" senare..(men bara på sånt jag behåller, det som kommer hamna på tradera struntar jag i just nu..)..så titta in fler ggr om du är nyfiken.. =)

 

 

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards