Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Suzana - 3 augusti 2010 22:01

Efter dagens jobbiga start så har jag hunnit med en del hemmapyssel..

Min kära mor och bonus pappa fick för sig att ta med sig minstingen på en dagstur till Orsa för att hälsa på min kära syster yster med familj på det camping där dom nu är..

 

Det innebar ju att jag fick lite mer egentid och hann få lite gjort..så jag plockade in krusbär..

 

 

..och rabarber.. 


 

..kokade, sötade och silade och fick ihop 4 liter supergod saft.. 

 

  

Mums!!! =) <3

 

Hade planerat att plocka in vinbär och koka också men vädret ville annat såå..

 

..har även efter att ha sett ett tips inne hos goa pysselfarmor klippt och donat lite "mysigt" som jag tänkte klistra upp på väggen i vardagsrummet (..tror mer och mer att vi blir kvar här så varför inte pyssla på och göra huset mer personligt igen..vet att hoppet inte är ute men när man är nere och depp så blir det inte sååå mycket positivt tänkande..) bara jag hittar mitt tapetklister (lite svårt att hitta nu när man varit "duktig" och städat undan det mesta i pysselväg, mm, inför visningar..)..

 

  

..svalor är väl aldrig fel..en svala gör ju ingen sommar så jag skall nog klippa ut någon mer under kvällen om orken tillåter..


Nu blir det soffan resten utav kvällen..är helt utpumpad..

Av Suzana - 3 augusti 2010 21:48

Denna dag började allt annat än positivt..for hem till min kära syster för att se om vi lyckats fånga in hennes ena kissekatt som varit ute på vift en vecka och vägrat bli infångad pg av att han hade skadat sig..

Syster med familj har tagit en semestertripp och därför hoppades vi på att han skulle våga sig in genom kattluckan nu när han såg att dom inte var hemma..sagt och gjort..vi reglade kattluckan så att den bara funkade att ta sig in genom..sen var det bara att vänta..

Och idag fanns han då inne i huset när jag kom..lyckades få in han i transportburen och for till veterinären.. Fick lämna honom där då dom hade fullt upp för stunden och så skulle dom ringa..när det ringde fick jag en klump i bröstet..

Han var så skadad så det fanns inget att göra..allt skulle bara förlänga hans lidande..veterinären fick ringa min syster och få hennes godkännande att ta bort honom..

Usch och fy! Att mista sina kära husdjur är som att mista en del utav sig själv..skitjobbigt!

Känner med min älskade syster.. <3

 

  

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards