Alla inlägg den 2 augusti 2010

Av Suzana - 2 augusti 2010 22:11

Hur många fler är det som tar ett krafttag och börjar pyssla och dona när dom är depp och nere..

 

Efter förra inlägget så drog jag igång storkok på köttfärssås (bra att ha lite klart i frysen + att med ett pastakok så blev ungarna mätt och belåten och älsklingen fick ännu en matdosa..), lingonssylten hade tagit slut så det blev en sats kokad (hmm skall nog ta och äta kornmjölsgröt med lingonsylt och mjölk till frukost imorgon..mums..)..

 

 


..sen efter en lekstund i trädgården med minstingen så konstaterade jag att det är time att plocka in lite matnyttigt..hmm..får se vad jag kokar ihop utav det imorgon..måste köpas hem mer socker..

 

Ner i tvättstugan och dona..minstingen fick bada samtidigt så han var nöjd..plocka runt lite i hobbyrummet..se om man hittar något skoj att ta tag i men..neeeh inget som jag fick lust till just nu..

 

Ut i garaget och plockade in masonitskiva..skall till att laga dörrarna på övervåningen..oavsett om vi blir kvar här eller inte så skall det göras såå nu är måtten uppmätt..får såga imorgon så jag inte väcker minstingen som efter mycket om och men slocknade efter närmare 2 timmars nattning (känner antagligen utav mammas oro..)..

 

Fick lust att pyssla med något så jag tiggde till mig ett litet "fågelbord" ifrån näst minsta sonen som är om möjligt en ännu större "containerråtta" än hans mor är..går det i arv kanske.. ;) hehe..

 

  

..fram med lite "utomhus" färg..lite limmning..knack med hammaren och putsa putsa..måla måla..


   

..och första lagret färg är på plats..blir nog bra när det är klart..lite pynt får det nog också bli..hmm sen är frågan vart jag skall sätta upp den..


    

  Och inte är det lätt att vara en bloggande mor och försöka fota till bloggen när det bor ett gäng linslöss i familjen..

Min näst äldsta son och älsklingens näst äldsta son.. =) hihi.. Blir lite gladare i alla fall utav dessa busungar..

 

Nu ner och göra lite mer hemmapyssel innan jag slår mig ner i soffan och tar mig ann virkningen som har fått ligga orörd i några dagar nu..

 

Av Suzana - 2 augusti 2010 13:39

Älsklingen har just börjat jobba igen efter semestern..kvällskift första veckan till råga på allt (kl.13-23.45)..suck..lite nere och deppig nu..hatar dessa veckor (+ att jag älskar att ha min älskling hemma..)..

Och som att det inte skulle vara nog har det börja brinna i knutarna nu..hur många tror att vi lyckas få huset sålt innan 19aug (sen är drömkåkens ägare fri att sälja till någon annan och vi mister handpenningen..suck..)..känns hopplöst.. =/

 

Sitter nu vid datan och "tröstögonshoppar"..lite skoj i alla fall..

 

Hittade en massa fint inne på Broarne..

 

 

Härligt inspirerande lampa..


   

Sååå fin!


   

Vad sägs om denna skönhet?


 

  

Mycket vackert som man nog kan skapa själv också..kanske billigare..?

 

Hade jag fått starta butik i drömkåkens lada så hade jag helt klart sålt liknande saker där..men men..

 

Bara depp och nere nu..

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards