Alla inlägg den 19 juli 2010

Av Suzana - 19 juli 2010 19:45

Idag har det blivit ännu en liten dagstripp..denna gång tog vi med älsklingens syster och systerdotter också..allt för att dom också skall komma ut lite.. =)

 

Vi började dagen med att ta en tripp upp till Mittjasvallen..minstingen älskar att få springa runt där, leka och titta på alla djur..

 

  

 

Flasklammet Pelle..

  En utav torpets kattungar njuter i solen..


   

Tittut säger jag.. =)


 

Goa svägerskan med dotter.. <3 


Blev en bra stunds mys, fika och struntprat..köpte hem en burk med lokalproducerad honung..härligt..

 

  

..smaksatt med eucalyptus så det lär ju passa perfekt när förkylningssäsongen kommer igång..

 

Efter en stunds svettande i hettan så bestämde vi oss för att åka och "doppa" ungarna i sjön räken..jag, älsklingen och svägerskan vadade bara och svalkade benen medans barnen plaskade runt och hade skoj..


  

Att barnen inte hade badkläder med var inget hinder..vi var ensam på badstranden så dom fick  bada näck och som tur var så hade vi ett par badlakan och en flytleksak liggandes i bilen sen vi var till stranden sist..

 

 

 

När alla kände sig nöjda med bad och lek så hoppade vi in i bilen igen och styrde kosan mot Ryggesbo..där finns ett återkommande sommarloppis som jag inte hunnit vara till ännu..

Svägerskan hittade en sockerskål i näverteknik och spelkulor till dottern..och jag köpte en leksak till gossen för en 10:a och så dessa små godsaker..

 

   

..ett "godisägg" modell anka som nog har haft hjul..3kr..och ännu ett lamm till min samling 10kr.. =) 

 

Väl hemma har vi nu grillat och myst en stund..nu sover gossen sött och jag bloggar en stund innan det är dax att sätta tänderna i mitt nya virkprojekt igen.. =)    

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards