Direktlänk till inlägg 16 juni 2010

Loppis loppis loppis..

Av Suzana - 16 juni 2010 20:42

Tänkte att jag skulle visa upp de loppisfynd jag har gjort sista tiden..börjar bli lite övermäktigt att blogga om dom alla så innan det svämmar över i kameran så kommer här "lite" fyndbilder..

 

När vi hade loppismarknad på djurskyddet så kom jag naturligtvis inte hem tomhänt..om någon nu trodde det.. =) hehe..

 

Denna skönhet har jag haft ögonen på länge och nu kunde jag inte stå mot längre..nu pryder den lilla bruna skåpet i vardagsrummet med en stor guldranka ovanpå..fiiint! 

Lite smått i 50-tals anda och en "smides" ampel i nyskick..ampeln hänger nu ute på förstukvisten med en "million bell" i..

   

En lite annorlunda ljuslykta som jag inte kunde motstå..lite asiatiskt stuk..

  

Lite mer roligt plock..tapeten kommer från ett annat loppis dock..annars så har jag gett 350kr för allt det andra..pengar som går till en god sak..våra goa kissekatter! <3 

 

Sen har jag fyndat en del på ett loppis brevid älsklingens jobb i flera omgångar..

Bla. tapeten ovan för en guldtia och..

 

115kr för dessa skönheter..glasburkarna pryder nu i lilla toaletten och klockan är början på en samling utav gamla väckarklockor som jag har varit sugen länge på att starta.. =) 

65kr för dessa..bara älskar den lilla ägghönan i miniformat..skall få bo i mitt "settekasse" bara mitt blir klart..

     

Denna underbara bokstav hittade jag inne hos henne idag..kostade 75kr men jag bara älskar bokstäver utav alla det slag så den fick följa med hem även denna.. =) 

 

Sen hade vår supporterklubb red farmers en välgörenhets loppis för att stötta vårt idrottsförbund EIF (eller edsbyns bandylag mer nogräknat..)..där FYNDADE jag verkligen!!

Två royal kronan lyktor 10kr styck (lite rengöring och dom blir tipp topp..).. 

Eda dessertskål också den en guld tia.. 

 

Söt emaljmugg 10kr.. 

Kakburk 10kr..

    

Ljusstakar + spegel 2kr.. 


Verkligen fynd eller vad säger ni?? =) hehe..

 

Och sist men inte minst..ett par "pyssel" fynd från erikshjälpen..20 kr tillsammans..

 


Om ni nu orkat "läsa" inlägget så här långt så säger jag bara att det var alla fynd för denna gång..sommarloppisarna hägrar efter alla vägar nu så fler fynd kommer nog dyka upp här i framtiden.. =) hehe..

 

Bilder på hus, bröllops pynt, mm, kommer när lust och tid infinner sig..ni får ha tålamod med mig.. <3 

 
 
erry

erry

16 juni 2010 21:45

OJ, massor av underbara fynd har det blivit!!! :D

http://gallerry.blogg.se

 
Lotten

Lotten

16 juni 2010 22:31

Oj, oj, oj... vad mycket fynd på en gång! Du är en hejare på att göra superfynd... här nere i Göteborg är det svårt nuförtiden att hitta de där superfynden, tyvärr!

Kraam Lotten

http://ornnastet.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

18 juni 2010 16:04

jag döööör.. vilka fynd du gjort! Eklundburken, Koldburken..Royalljusen.. Jösses!
Ser du hittat likadana glasburkar som jag har. Liksom Kaffefilterhållare. kallas det så?
Jo jag mår mycket bättre! ta hand om dig inför bröllopet..Kraam

http://suzzisvardag.blogpot.com

 
MIA

MIA

18 juni 2010 18:37

Fina fynd du gjort!
Vi har fått Erikshjälpen här i närheten oxå, 15 km dit.
Gjorde mitt första besök där i veckan.
Otroligt bra ordning i sina saker! Jag tyckte däremot att de var dyra! Visst, pengarna går ju till ett mycket bra ändamål men jag vill ändå få känslan av att kunna göra fynd!
De priser du skrivit om från er Erikshjälpen existerar inte här :-( Troligen för att det är STHLM.

Fredags kram till dig :-)

http://humlisbloggar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Suzana - 4 juni 2019 20:48

I natt som var så slog magsjukan till och idag är jag mer död än levande, men det är ju kanske rätt bra så jag faktiskt blir tvungen att bara ta det lugnt mer eller mindre för att bli frisk igen..   För i vanlig ordning så har dagarna rusat på oc...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:55

Något jag har drömt om i många år nu är att få besöka musikfestivalen URKULT och jag hoppas hoppas att det kan bli av i år, beror ju lite på hur det ser ut med pengar och hur jag skall ta mig dit och så..   Men finns viljan så brukar ju resten lö...

Av Suzana - 29 maj 2019 11:02

Det händer en del här hemma nu och vi har fått tillökning i djurfamiljen <3   Kaninungarna kom för ett tag sedan..             Duktiga kaninmamman Daisy <3   ..och i tisdags förra veckan så kikade den första kycklingen u...

Av Suzana - 29 maj 2019 10:30

I lördags tog jag och min vän Lars en tripp till Dalarna för att i första hand besöka en marknad i Mörtsjöbo där några utav våra vänner stod och sålde..det har varit tjat att även vi skulle komma dit och sälja men vi tänkte att det nog var bäst att b...

Av Suzana - 26 maj 2019 21:01

STORT GrAttIS till alla fina starka underbara mammor där ute! <3   Hoppas att ni har haft en fin morsdag, det har i alla fall jag haft! <3   Dagen började med go´fika på sängen..       ..och en fin liten kylväska i present..  ...

Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards