Alla inlägg den 17 april 2010

Av Suzana - 17 april 2010 18:25

Tradera är väl bland dom bästa skattletar ställen som finns..kolla in dessa skönheter!

Jag kan ögonshoppa i flera timmar där inne..hmm ja ibland blir det ju lite mer än BARA ögonshoppa också förstås.. =) hehe..

 

    

      

Svårt att inte buda..men ibland får man bita ihop! =)

Av Suzana - 17 april 2010 18:16

Har suttit och tittat runt inne på tradera och drömt mig bort..som en del utav er vet så kanske jag skall få genomgå en viktoperation och OM det blir verklighet och jag då ev blir smal och får operera bort överflödigt skinn så skulle jag vilja förverkliga en gammal dröm..att kunna köpa vintagekläder och faktiskt också komma i dom..

Har alltid gillat dessa underbara kläder men tidigare när jag var smal var jag lite mer utav en "modeslav" som inte riktigt vågade synas och vara lite "udda"..men nu vet jag vad jag vill och jag VÅGAR.. =)


Kolla in dessa läckerbitar!

         

Hoppas att jag får chansen att titta runt lite i mormors gamla garderob i huset innan dom flyttar till lägenhet..kanske spara några gobitar till ev framtida bruk.. =)   

Av Suzana - 17 april 2010 15:25

Hos mormor och morfar blev det att vi var ute och tittade runt lite i fin vädret innan vi skulle in och fika..roligt att visa och berätta för minstingen (ja och älsklingen också då..) om hur jag som liten lekte där omkring..kohagen där jag smög på kossorna..byggde kojor..den gamla lekstugan som fick agera fin salong, korvmoj, ica, mm..gräsplätten som varje vår får en "stor" vatten ansamling som var grymt spännande att leka vid (läs i..)..mm.. =)

 

Väl inne så drog lillgossen fram en massa leksaker som mormor har spart till alla gästande barn..och helt plötsligt dök en bekant liten filur upp..

Mitt lilla söta troll!

Hon fick genast följa med mig hem och bor nu inne i mitt nypimpade klockskåp med en massa andra leksakskompisar.. <3

 

Alltid lika kul att uppleva lite barndomsminnen =)

  

Av Suzana - 17 april 2010 15:08

Idag har jag varit en snabbsväng in på erikshjälpen (skulle ju lämna in några kassar med tyg, gardinner, mm..från min kära mors utrensning..) innan jag, älsklingen och minstingen skulle till min goa mormor och morfar med lite matvaror som vi handlat åt dom..

 

Blev några fynd för en 50-lapp..några rullar med gamla tapet"stuvar" för 40kr..

 

    

Pappret känns gammalt och mönstret handtryckt..

 

Det blommiga fanns det en hel del utav, några meter utav den blåa..får se vad det blir för roligt pyssel med dessa skönheter.. =)

 

Och sist men inte minst en söt kaffekopp till bröllopet för en 10:a..

  



Presentation

Omröstning

Kanske man skulle dra igång ett litet projekt här inne på bloggen..hm..tänkte lite som typ "-Veckans återbruksprojek" eller "-Veckans loppisfynd" eller så.. Vad skulle NI tycka att det skulle vara mest intressant att läsa om? Har ni något tips så kommente
 Återbruksprojekt/pyssel
 veckans loppisfynd/fynd
 Testa nytt recept
 Något ni kanske inte visste om mig..
 Spartips
 Annat

Fråga mig

38 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards